A DDOP pályázaton nyert közel 4 millió forintos összegből, első fázisban a baranyai fürdővárosban 50 db terminál kerül telepítésre, vonalkód leolvasókkal, kiszolgálórendszerrel, tűzfalakkal és a kártyákkal. A rendszer üzemeltetője a Harkányi Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezet.
Eddig a helyi vendéglátóegységek, szállásadó helyek és egyéb turisztikai szolgáltatók, külön-külön működtek, és egyéni érdekeik szerint hoztak döntéseket a piacon. Azért, hogy a szolgáltatók a változó kihívásoknak Harkányfürdőn is minél jobban meg tudjanak felelni, és a komplex szolgáltatásokat tartósan alacsony áron tudják kínálni, a térség összefogott és elindította a saját kedvezménykártya rendszerét.
A program keretében, az érkező vendégek, ott tartózkodásuk idejére egy plasztik kártyát igényelhetnek, amellyel egyrészt százalékos kedvezményekben részesülnek bizonyos szolgáltatások igénybevételekor, másrészt pontokat gyűjthetnek vele, amik segítségével egy-egy szolgáltatás árát akár 90%-kal is csökkenthetik.
A kártya használata az ott tartózkodás idejére szól, semmilyen hosszú távú kötelezettség nem kapcsolódik hozzá, a megszerzéséhez pedig néhány adat kell csupán. Érdekessége, hogy nem csak személyeket, de csoportokat is tud kezelni, így egy család esetében elég, ha egy ember váltja ki és máris mindenki élvezheti a komplex kedvezményrendszer minden előnyét.
A program jelenleg hoteleket, magánszállásadókat, éttermeket, borászatokat, egy horgásztavat, gyógyászati intézményeket kapcsol össze. A bevezetés célja, hogy megkönnyítse a vendégek kikapcsolódását, és erősítse a Harkányhoz való kötődést.
Hasonló rendszer működik sikeresen több hazai településen és térségben, például: Budapesten, Tatabányán, Pécsett és a Fertő tó környékén.
Forrás: TurizmusOnline