A szakmai kerekasztal célja az MT Zrt. hároméves, ún. „gördülő” stratégiájában megfogalmazott irányelvek felülvizsgálata a pénzügyi-gazdasági világválság hatásainak tükrében, valamint a 2010. évi marketingterv főbb irányainak megvitatása volt.
Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. által 2008 őszén összeállított hároméves marketingstratégia a 2009-2011. időszakra vázolta fel a nemzeti turisztikai marketingtevékenység kereteit, az ennek alapján jelenleg készülő marketingterv pedig a 2010. évre határozza meg a konkrét feladatokat.
A szakmai kerekasztal megbeszélésen képviseltette magát a Budapest Airport Zrt., Danubius Hotels Nyrt., Hévíz Turizmus Marketing Egyesület , Hunguest Hotels Zrt., Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület, Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány, Magyar Szállodaszövetség, Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, Nemzeti Turisztikai Bizottság, Önkormányzati Minisztérium, Turisztikai Szakállamtitkárság Tourinform Szövetség, Tourinform Szövetség.
A szakmai szervezetek, turisztikai vállalkozók, önkormányzatok, Regionális Idegenforgalmi Bizottságok és fejlesztési tanácsok észrevételeinek figyelembevételével véglegesítendő 2010. évi marketingtervet 2009 októberében mutatja majd be a Magyar Turizmus Zrt.
Amint arról korábban hírt adtunk, a Magyar Turizmus Zrt. megkezdte a 2010-re meghirdetett Fesztiválok Éve előkészítését is. A kampányév témáját már tavaly kijelölte a Zrt. annak érdekében, hogy a turisztikai szolgáltatók és programgazdák mihamarabb elkezdhessék a felkészülést a marketingszervezet akcióihoz történő csatlakozásra.