Kétszáz millió dollár turisztikai marketingre

Jelentős erőket mozgósít az amerikai turisztikai ipar az országimázsának erősítésére és a beutazók számának növelésére. A világviszonylatban is óriásinak számító 200 millió dolláros kampánytól azt várják, hogy tovább növekszik a turisztikai szolgáltatásokból származó jövedelem – ez tavaly már meghaladta a 144 milliárd dollárt.

Rekord mennyiségű turista kereste fel az Egyesült Államokat tavaly. A beutazók száma meghaladta a 60 millió főt - és ezzel újabb csúcsot döntött a költségvetési bevétel is: a turisztikai szolgáltatásokból 144 milliárd dollár folyt be tavaly. Az amerikai turisztikai ipar képviselői ezzel még közel  sem elégedettek, az USA részesedése ugyanis tovább gyengül a nemzetközi idegenforgalomból. Ennek a kedvezőtlen tendenciának megfordítására egyesítik erőiket az USA kereskedelmi minisztériumának hathatós közreműködésével. Amint az a kedden megnyílt utazási vásáron, a San Francisco-i Pow Wow-n elhangzott külön szervezetet állítottak fel a 200 millió dolláros országimázs kampány szervezésére és lebonyolítására. A Corporation of Trade  Promotion szervezet (TPO) vezérigazgatója  Jim Evans lett.

Az ő feladata lesz megfordítani azt a kedvezőtlen tendenciát, ami az elmúlt tíz évben jellemezte az amerikai turizmust. A 2011-es tragédia óta egyfolytában zuhan Amerika részesedése a nemzetközi turizmusból. Míg 2010-ben még 17, addig tavaly már csak 12,4 százalékos részt tudtak kihasítani a hosszú távú utazások piacból. Az USA kereskedelmi minisztériumának legfrissebb, a Pow Wow-ra megjelent elemzéséből kiderül, hogy a 2010-es 144 milliárdos bevétel mellett 32 milliárd az utazási üzletág egyenlege, vagyis ennyivel járul hozzá az idegenforgalom a költségvetés egyenlegének javításához. A szektor 8 millió embernek  ad munkát közvetlenül és még 1,2 milliót tesz ki a közvetettek foglalkoztatottak száma.

Az amerikai szakértők a kedvező nemzetközi trendek között a gazdasági válság hatásaink csökkenését  említik első helyen – ennek tudható be, hogy az idei évre mr 64 millió beutazóval számolnak. Az elmúlt évben a legnagyobb növekedést a távolk-keleti turisták jelentették: Kína 232%-os, Dél-Korea 200%-os növekedést ért el, míg Brziliából  150 5%al,Oroszországból pedig 140 %%-al többen érkeztek az Egyesült Államokba. Az új marketing kampánytól azt várják, hogy évente 6-8 százalékkal nőjön a turisták száma, és persze legalább ilyen mértékben az általuk Amerikában elköltött pénz is.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.