Kevesebbet kulturálódnak az európaiak

Kevesebb kulturális tevékenységet űznek az európaiak, mint 2007-ben, a legutóbbi erre irányuló felmérés idején - közölte az Eurobarométer adatait hétfőn az Európai Bizottság.

A felmérés szerint az unióban élők kevesebb mint 40 százaléka vesz részt aktívan a kultúrában, vagyis alkot, míg a kultúra passzív szemlélői, a közönség körében 21 százalékról 18-ra csökkent azok aránya, akik azt mondták: gyakran vagy nagyon gyakran vesznek részt valamilyen kulturális eseményen.

A skála pozitív végén a svédek, a dánok és a hollandok állnak, ahol 43, 36, illetve 34 százalék mondta, hogy gyakran vagy nagyon gyakran kulturálódik. Portugáliában és Cipruson mindössze 6-6 százalék, Romániában és Magyarországon pedig 7-7 százalék ugyanez az arány.

Ráadásul Magyarországon 2007 óta 26 százalékkal, 54 százalékra emelkedett azok aránya, akik soha nem vagy alig vesznek részt kulturális programokban. Romániában és Görögországban még magasabb ez az arány: 55 és 63 százalék.

A megkérdezettek közül sokan mondták, hogy nincs idejük könyvet olvasni, a balett, a tánc és az előadóművészetek az emberek felét például nem is érdeklik, koncertre járni pedig az emberek negyedének egyszerűen nincs pénze.

A felmérés szerint a legnépszerűbb kulturális tevékenység a tévén és rádión keresztüli művelődés, az emberek mintegy háromnegyede jelölte meg, hogy az elmúlt egy évben hallgatott vagy nézett kulturális programot, mintegy kétharmada olvasott legalább egy könyvet a legutóbbi 12 hónapban. A legkevesebben, a válaszadók alig ötöde látott balett- vagy operaelőadást az elmúlt egy évben.

Az Eurobarométer összesen 27 ezer embert kérdezett meg az Európai Unió minden országában. A felmérésből az derült ki, hogy legalább egy kulturális tevékenységben a dánoknál az emberek 74 százaléka, a svédek 68 százaléka, a finnek 63 százaléka vett részt. A legalacsonyabb ez a mutató Bulgáriában, ahol az emberek kevesebb mint hatoda fogyasztott kulturális javakat a legutóbbi 12 hónapban. Máltán 18 százalék, az olaszok körében 20 százalék, Magyarországon pedig 21 százalék, alig több mint minden ötödik magyar szánt időt a kultúrára, például vett könyvet a kezébe.

A felmérésből az is kiderül, hogy az európaiak valamivel több mint fele használja kulturális tevékenységre az internetet, hallgat zenét vagy rádiót online, olvas híreket vagy keres kulturális információkat.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.