A Kantonban, Chengduban, Chongqingban, Shanghaiban, valamint Pekingben teltházas közönség előtt tartott prezentációk során, a szakma nemcsak a négy ország turisztikai termékeit ismerhette meg, de sokan itt értesülhettek elsőként a Lengyel Légitársaság (LOT) közelgő járatnyitásáról, ami a Hainan járatfelfüggesztésének fényében kapott különös jelentőséget, hisz így a régió továbbra is rendelkezni fog közvetlen légi összeköttetéssel.
Mint ismeretes, a V4 országok a tengerentúli piacokon, így Kínában is évről évre közösen is népszerűsítik a térséget, amely együttműködés összhangban van a helyi utazási szokásokkal és igényekkel. Ennek a munkának is köszönhető, hogy a V4 valamennyi tagországa tavaly 10-25%-os növekedést ért el mind a beutazó kínai turisták, mind pedig az általuk eltöltött vendégéjszakák számának tekintetében. Idén, a kínai turisztikai piacon hazánk felel a V4 összes akciójáért, és a most véget ért roadshow csupán az első ilyen volt az egész éves kampányban. A programsorozat további részeként, áprilisban beindul a kínai nyelvű honlap, rajta a szintén kínai nyelvű oktató és akkreditáló résszel. Májusban, elsőként a V4 története során, Tajvanból hívnak meg egy-egy, a média, illetve a szakma képviselőiből álló csoportot, valamint elkészült a kínai nyelvű frissített V4 promóciós anyag. Az idei kínai kampány talán legígéretesebb részét, azonban az az előkészítés utolsó fázisában lévő akció jelenti, amelynek során 5 kínai utazási irodával közösen – a végfelhasználókat, azaz a potenciális turistákat megcélozva – fél éven át tartó forgalomélénkítő reklámkampány veszi kezdetét. A vendégéjszakák számának növelésén kívül az akció legnagyobb haszna és jelentősége, hogy eredményei egyértelműen mérhetőek, és így kiértékelhetőek lesznek, ami nagyban hozzá fog járulni a jövő éves marketingterv koncepciójának és tartalmának kialakításához.
A roadshow magyar prezentációjának kiemelt része volt az Ázsia Klub bemutatása. Ennek során a meghívottak nemcsak megismerhették a szervezetet és annak működését, de az elkövetkező follow-up során, mind a közel 400 résztvevő írásban is részletes tájékoztatást kap a Klubról, valamint kiküldésre kerül a frissített tagsági lista, amely immár közel 70 tagot számlál!
Kínában roadshow-ztak a V4 országok
Több mint 400 meghívott részvételével, sikerrel zajlott le a V4 országok Kína öt nagyvárosában megrendezett roadshow-ja.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.