Kínai és orosz turistákat Magyarországnak!

A Word Tourism Organization (UNWTO) legújabb, a világ turisztikai trendjeit összefoglaló kiadványából kiderül, hogy 2012-ben a kínai turisták 102 milliárd USA dollárt költöttek külföldi útjaikon, írja a Private Banking Blog.

Így első helyre léptek a rangsorban, megelőzve a sok éve győztes Németországot. Ez a hatalmas összeg 37%-kal haladja meg a 2011-es értéket, köszönhetően az elkölthető jövedelem növekedésének, a külföldi, pihenés célú utazásokra vonatkozó korlátozásoknak, és a felértékelődő jüannak.

Érdekes, hogy 2000-ben még csak 13 milliárd dollárt költöttek, 2005-ben pedig már megelőzték Olaszországot, Japánt, Franciaországot és Nagy-Britanniát is. Persze a teljes lakosságra jutó költési aránynál már más számokat látunk. Itt az ausztrálok vezetnek, őket a németek és a kanadaiak követik. Kína mellett jelentősen növekedett Oroszország szerepe, amely 36,5%-os növekedést ért el, és két helyet előrelépve immár az ötödik legtöbbet költő turista nemzet a világon.

Nemzetközi turizmus – költési rangsor

De miért is kellenek a turisták?

Direkt és indirekt módon a világ GDP-jének 9%-a a turizmusból származik, egyetlen turista 11 másiknak teremt munkahelyet; a világ exporttermelésének 6%-a turizmushoz köthető.

Ez lett az utóbbi hatvan évben a világgazdaság egyik legdinamikusabban növekvő ágazata: míg 1950-ben még csak 25 millióan utaztak, 1980-ban már 278 millióan, 1995-ben 528 millióan, s 2012-ben már nem kevesebben, mint 1 milliárd 35 millióan ! Az előrejelzések szerint a turisztikai céllal utazók száma 2030-ra elérheti az 1,8 milliárd főt.

A turisták számának változása (1950-2030)

Jó hír, hogy a fejlődő országok 1980-as, 30%-os részaránya 2012-re 47%-ra nőtt, 2030-ra pedig a várakozások szerint eléri az 57%-ot.

A világ 10 legtöbbet látogatott úti célja

Franciaország, az USA és Kína áll a dobogón, Oroszország először került be a top 10-be, a kilencedik helyen. Franciaországba, 2012-ben több mint 83 millióan érkeztek , viszont a legtöbbet az USA-ban költötték (126,2 milliárd USD), ezt követi Spanyolország (55,9 milliárd USD) és Franciaország (53,7 milliárd USD).

A költési nagyságban jelentősen előrelépett Makaó (ötödik hely) és Hong Kong (kilencedik hely), a két különleges, Kína által igazgatott terület. A legdinamikusabban növekvő régió Ázsia és Óceánia, jelenlegi részesedése 23%-os, a térségbe 2012-ben 234 millió turista érkezett.

Az, hogy a világ egyre több része nyílik meg turisztikai szempontból is, jól mutatja, hogy nemcsak a Thaiföldre érkezők száma növekedett 2012-ben 16%-kal, hanem nőtt az érdeklődés Kambodzsa iránt is (24%-kal); s Vietnamra is14%-kal többen voltak kíváncsiak.

Myanmar mutatta a legmagasabb relatív növekedést (52%), bár ez abszolút értelemben csupán 593 ezer főt jelentett.

Top 10 célpont: a turisták száma alapján (bal oldali táblázat), a bevételek alapján (jobb oldali táblázat)

És hol vagyunk mi?

Az UNWTO statisztikái szerint hazánkba 2012-ben 10,3 millió turista érkezett, amely 1%-os növekedést jelent 2011-hez képest. Magyarország részesedése az európai turizmuson belül 1,9% volt, míg a teljes közép-kelet európai régióé 20,9%. A régióban Oroszországba (25,7 millió fő) és Lengyelországba (14,8 millió fő) érkeztek a legtöbben, Magyarország a harmadik.

Érdekes, hogy úgy látszik, túlbecsüljük a „városok királynőjének”, „arany városnak” is nevezett Prága népszerűségét: a statisztikák szerint, Csehországot kevesebben látogatták– pontosan 8,9 millió fő –, mint a 7. legidillibb európai (fő)várossal (amerikai Forbes magazin), vagy a világ 9. legszebb városával (UCityGuides) büszkélkedő hazánkba. Fontos lehet még, hogy a magyarok által gyakran látogatott országokba, Ausztriába 24,15 millió, Horvátországba 10,3 millió, és Görögországba 15,5 millió fő utazott.

Talán a következő, az utazási szokásokat ábrázoló diagram magyarázza leginkább a turisták számának növekedését. A légiközlekedés térhódítása nagyban hozzájárult ahhoz, hogy egy-egy célpont egyre szélesebb rétegek számára elérhető legyen: míg 10-20 évvel ezelőttig csak a módosabbak engedhették meg maguknak ezt az utazási formát, mára, jórészt a diszkont légitársaságoknak köszönhetően, az utasok több mint fele repülővel közlekedik.

Utazási szokások közlekedési módok szerint, 2012


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.