Első 10 úticél: Hong Kong, Macau (kínai), Korea, Malájzia, USA, Japán, Thaiföld, Tajvan, Szingapúr, Oroszország.
A 10 legnépszerűbb sziget: Phuket, Bali, Maldív, Chejudo, Hawaii, Sabah, Okinava, Boracay, Saipan, Mauritius.
10 legkedveltebb egyéni turisztikai desztináció: Hong Kong, Phuket, Maldív, Bali, Szingapúr, Hawaii, Szöul, Tokió, Sabah, Kambodzsa.
Top 10 város: Hong Kong, Bangkok, Szöul, Szingapúr, Tokió, Tajpej, Oszaka, Kuala Lumpur, Macao, Róma.
És a 10 légitársaság: China Eastern Airlines és Shanghai Airlines, Cathay Pacific Airways és Dragon Airlines, Hong Kong Airlines és Hong Kong Express Airways, Air China International, Asiana Airlines, Singapore Airlines, Juneyao Airlines, China Southern Airlines, Air Macau, Korean Air.
A harmadik negyedév közel 20 millió turistája 26%-os növekedést jelent előző év azonos időszakához képest. Régióra bontva, Ázsiában 28, Amerikában 31, Európában 25, Afrikában 15, egyéb régiókban 72 százalékkal nőtt a kínai beutazók száma.
Hong Kong és az Egyesült Államok szerepe elsősorban a tanulmányi turizmus terén játszott jelentős szerepet. Két olyan hely, ahova a kínaiak szívesen küldik gyermekeiket világot látni, tapasztalatot szerezni. Összességében 34%-kal nőtt az USA-ba utazók száma, 25-tel a Hong Kongba menőké.
Az egyéni turizmus egyre nagyobb tért hódít, mi több, a vizsgált időszakban a kiutak 92 százaléka tartozik ide. Ennek oka, hogy számos ország jelentősen megkönnyítette a vízum megszerzését kínai állampolgárok részére, köztük Japán és Korea. Utóbbiban 27%-kal nőtt a kínai turisták száma.
A fogadó országok és a nemzetközi szolgáltatók igyekeznek célközönségük kedvében járni. A Hilton és a Starwood Hotels & Resorts például egyre több házában alkalmaz kínaiul beszélő személyzetet.
Forrás: Travel Daily News