Két hónap múlva már csak a tömegközlekedési eszközök, a kerékpárosok és a gyalogosok közlekedhetnek Róma szívében. A választási kampányban Marino egyik programpontja volt a Forum Romanum és a Colosseum közötti terület védelme. Az UNESCO-világörökség részét képző városrész Róma egyik legforgalmasabb csomópontja: római főpolgármester utoljára 1993-ban próbálkozott az autók kitiltásával, akkor sikertelenül.
Eddig nem született megoldás a közlekedés elvezetésére, pedig az évente több mint ötmillió turista látogatta Colosseumnál a szmog mértéke a környezeti felmérések szerint az év minden ötödik napján meghaladja az egészségre veszélyes szintet.
Marino augusztus közepétől vezeti be a gyalogosövezetet, amikor Róma lakosainak többsége szabadságon lesz és minimális lesz az autósforgalom. Az igazi főpróbát azonban a szeptemberi munkakezdés jelenti. A Legambiente környezetvédelmi szervezet üdvözölte Marino bejelentését, hangsúlyozva, hogy ezt újabb forgalomkorlátozó lépéseknek kell követniük.
Giorgio Piccinato urbanisztikai szakértő a Corriere della Sera napilap szerdai római kiadásában kritikusan nyilatkozott. Hangoztatta, hogy a gyalogosövezet jó ötlet, de Róma központjának lezárásával a város többi részén nő majd a forgalom. Máshol a földalatti közlekedés megoldás, de ez az "ókori" Rómában lehetetlen.
Forrás: MTI