"Az ország az elmúlt három évben mind a nemzetközi, mind az európai átlagot meghaladó fejlődést mutatott, és tovább erősítette pozícióját a legkedveltebb úticélok között” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke.
Ezt a trendet a felmérések egész sora is alátámasztja, többek között az államok megítélésének legújabb nemzetközi összehasonlítása is. Az Anholt-GfK Roper Nation Brands Index, amely világszerte összesen 50 ország megítélését és imázsát méri fel, Németország az Amerikai Egyesült Államok mögött a második helyre került, míg Nagy-Britannia a harmadik helyen végzett. A megkérdezettek Németországot megbízható, bizalomra méltó és modern országnak értékelték, amely mindenek előtt a gazdaság és az innováció terén kiemelkedő.
Németország jó hírnevét tükrözi a külföldi vendégek elégedettségi indexe is: a DZT és az Európai Utazási Biztosító (Europäische Reiseversicherung – ERV) aktuális minőségi felmérése alapján a külföldi vendégek németországi tartózkodásukra az 1,8-as jegyet adták („iskolai” 6-os skálán, ahol az 1 a kiemelkedő, a 6 az elégtelen). Az utazók különösen elégedettek az ország művészeti és kulturális kínálatával, illetve Németország hangulatával – ezen a téren a „jegyátlag” szintén 1,8 volt.
Egy másik aktuális felmérés is alátámasztja a németországi kulturális források magas nemzetközi megítélését: a World Economic Forum által kiadott Travel & Tourism Competitiveness Report 2011 alapján Németország világviszonylatban 139 nemzet összehasonlításában kiemelkedő értékelést kapott kulturális forrásaiért. A külföldi vendégek például 6,2 ponttal (7-ből) értékelték a németországi kulturális kincseket és 6,5 ponttal illették az infrastruktúrát is. Az osztályzási kritériumok csúcsán 6,8 ponttal Németország áll az egészségügyi és higiéniai standardok területén.