Kitűnő imázs és versenyképesség

Németország egyre nagyobb népszerűségre tesz szert a nemzetközi vendégek körében. 

"Az ország az elmúlt három évben mind a nemzetközi, mind az európai átlagot meghaladó fejlődést mutatott, és tovább erősítette pozícióját a legkedveltebb úticélok között” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke.

Ezt a trendet a felmérések egész sora is alátámasztja, többek között az államok megítélésének legújabb nemzetközi összehasonlítása is. Az Anholt-GfK Roper Nation Brands Index, amely világszerte összesen 50 ország megítélését és imázsát méri fel, Németország az Amerikai Egyesült Államok mögött a második helyre került, míg Nagy-Britannia a harmadik helyen végzett. A megkérdezettek Németországot megbízható, bizalomra méltó és modern országnak értékelték, amely mindenek előtt a gazdaság és az innováció terén kiemelkedő.

Németország jó hírnevét tükrözi a külföldi vendégek elégedettségi indexe is: a DZT és az Európai Utazási Biztosító (Europäische Reiseversicherung – ERV) aktuális minőségi felmérése alapján a külföldi vendégek németországi tartózkodásukra az 1,8-as jegyet adták („iskolai” 6-os skálán, ahol az 1 a kiemelkedő, a 6 az elégtelen). Az utazók különösen elégedettek az ország művészeti és kulturális kínálatával, illetve Németország hangulatával – ezen a téren a „jegyátlag” szintén 1,8 volt.

Egy másik aktuális felmérés is alátámasztja a németországi kulturális források magas nemzetközi megítélését: a World Economic Forum által kiadott Travel & Tourism Competitiveness Report 2011 alapján Németország világviszonylatban 139 nemzet összehasonlításában kiemelkedő értékelést kapott kulturális forrásaiért. A külföldi vendégek például 6,2 ponttal (7-ből) értékelték a németországi kulturális kincseket és 6,5 ponttal illették az infrastruktúrát is. Az osztályzási kritériumok csúcsán 6,8 ponttal Németország áll az egészségügyi és higiéniai standardok területén.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.