Kongói piperkőcök a Guinness-reklámban

A Guinness új reklámjában színes öltönykölteményekben peckeskedő, vidám kongói munkásokat mutat be. Hogy miért? Mert ez egy létező szubkultúra Afrika közepén.

Az ír brand legújabb húzása egy mini portréfilm a kongói sapeur szubkultúráról. Ebbe a különleges közösségbe olyan kongóiak tartoznak, akik szabadidejükben elegáns (vagy inkább giccses – ingerküszöb kérdése) ruhákba öltöznek, látványos/rikító szmokingot, öltönyt, kalapot öltenek, sétapálcát ragadnak és igyekeznek gentlemanként viselkedni. Ami még különösebbé teszi az egészet, hogy többségek a hétköznapokon kétkezi munkát végez, társadalmilag a lehető legtávolabb állnak az úri világtól.

A reklám is a fizikai munkás lét bemutatásával kezd, majd egy éles transzformációval a karakterek átvedlenek sapeur-é, ahogy felkapják a kifényesített cipőket, öltönyöket és egy elegáns mozdulattal a helyére kerül a csokornyakkendő is.

„Az életben nem mindig választhatjuk meg, amit csinálunk… de azt mindig eldöntheted, ki vagy” – szól a film fősora, majd a helyi nyomor közegéből teljesen kilógó sapeur-ök egy bárban találkoznak, ahol olyan stílusosan mulatnak, mint sehol máshol – természetesen Guinness-t szürcsölgetve. És a fura, első pillantásra talán becsípődésnek tűnő szokásukat elnézve, mindez a prémium Guinness-el együtt is hiteles tud maradni.

A szpot nagy előnye, hogy sejteti: a sapeur-lét nem az öltözködésről szól, ez egy életforma, részben hit kérdése. A szebb ruha megszépíti az életet, és a személyiséget is kívül-belül. A sapeur-ök gentlemanek, viselkedésüket a stílushoz igazítják. Az életmódhoz öltözködésbeli szabálykövetés is társul, például a zokninak meghatározott hosszúságúnak kell lennie, és a ruhaösszeállításuk legfeljebb három színből állhat. A sapeur-ök modorukról is híresek, békés, tiszteletbeli polgárok. Egyik mottójuk: „Dobjuk el a fegyvert, dolgozzunk és öltözzünk elegánsan”.

{youtube|id=3sVWOxuXc|width=500}

Egyébként a beöltözés szokása egészen a rabszolgatartó időkig nyúlik vissza, amikor is az urak saját pompájukat növelendő rabszolgáikat is díszes ruhákba öltöztették. Miután a rabszolgakereskedelmet betiltották, a felszabadult Afrika elkezdte kialakítani saját piperkőc stílusát.

Ahogy az Adweek fogalmaz, az Afrikát bemutató reklámok általában sajnálkoznak vagy pusztán a humorra építenek. A Guinness-szpot pozítivuma viszont, hogy kulturálisan egyenrangú félként kezeli a kongóiakat, sőt szinte példaképként állítja őket a közönség elé.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.