KSH: nőtt a vendégéjszakák száma decemberben

Tavaly decemberben 4,6 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyek vendégei, mint egy évvel korábban. A belföldi vendégek száma 6,6 százalékkal nőtt és 8,9 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el, mint 2012 decemberében, míg a külföldi vendégek száma 0,5 százalékkal volt több és 0,6 százalékkal több éjszakát töltöttek el - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.

A múlt év egészét tekintve összesen 8,83 millió vendég 22,8 millió éjszakát töltött a szálláshelyeken, a vendégek száma 5,3, az eltöltött éjszakáké 4,6 százalékkal haladta meg a 2012 évit. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele 297,959 milliárd forint volt, 9,9 százalékkal több, mint 2012-ben.
Decemberben 294 ezer belföldi vendég 658 ezer éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken. A belföldivendég-forgalom - a nyugat-dunántúli turisztikai régió kivételével - az összes régióban nőtt.
A kereskedelmi szálláshelyek belföldi vendégforgalmának 80 százalékát fogadó szállodákban a vendégéjszakák számában 7,7 százalékos volt a növekedés az előző év decemberéhez képest.
A 265 ezer külföldi vendég 647 ezer éjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken a tavalyi év utolsó hónapjában.
A jelentősebb küldő országokból érkezők vendégforgalma változóan alakult. Míg a Németországból, az Ausztriából és az Egyesült Királyságból érkezők forgalma 3,7, 3,9, illetve 10,2 százalékkal csökkent, addig az olasz, az orosz és a cseh vendégek által eltöltött éjszakák száma 2,4, 20,2, illetve 9,8 százalékkal emelkedett.
A kereskedelmi szálláshelyek decemberi bevétele megközelítette a 21 milliárd forintot, 8,8 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban.
Az árbevételen belül a szállásdíjbevételből 11 milliárd, a vendéglátásból 5,6 milliárd forint folyt be. A forint/euró havi átlagárfolyama 301 forint volt, 16 forinttal gyengébb a 2012. decemberinél - közölte a KSH.
A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 39,7 százalékos volt decemberben, ami 1,1 százalékponttal több az egy évvel korábbinál. Az ötcsillagos házak szobáinak igénybevétele kiemelkedő, 56,6 százalékos, a négycsillagosoké 44,8, a gyógyszállodáké pedig 44,5 százalékos volt.
Az év utolsó hónapjában a kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 15 610 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel (bruttó REVPAR) 6200 forint volt.
A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján decemberben 1547 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát. A belföldi vendégek az év utolsó hónapjában 1,1 milliárd forint értékben fizettek ezzel a fizetőeszközzel a szálláshelyeken. Összehasonlítva a 2012. decemberében beváltott üdülési csekk, valamint a SZÉP-kártya együttes forgalmával, ez 11 százalékos növekedés.
A szálláshely-szolgáltatást nyújtó vállalkozások a szálláshelyeken decemberben közvetlenül 28 ezer embert foglalkoztattak, ami 0,9 százalékkal haladta meg a múlt év decemberi értéket.
December 31-én Magyarországon 2188 kereskedelmi szálláshely működött, ezen belül 904 szálloda 52 ezer szobával, valamint 856 panzió 9 ezer szobával. Az egyéb szálláshelyek, üdülőházak, kempingek és közösségi szálláshelyek száma 428 volt.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.