Külképviselők a Dél-Alföld régióban

2008. június 18-án a Dél-Alföld régió volt a Magyar Turizmus Zrt. „Külképviselők a régióban” elnevezésű szakmai rendezvénysorozatának idei második állomása.

A 2008. június 18-án, Mezőhegyesen tartott szakmai találkozón Dr. Tokaji Ferenc, a Dél-alföldi Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke, Újvári Ágnes, a Magyar Turizmus Zrt. hálózati igazgatója, és Pap István, a Mezőhegyesi Állami Lótenyésztő és Értékesítő Kft. tenyésztési vezetője köszöntötte a vendégeket, majd Sztojanovits Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. termékcsoport-vezetője tartott előadást a magyarországi lovas és falusi turizmus helyzetéről. 

A program részeként Gulyás Péter az MT Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának (RMI) marketingmenedzsere, prezentáció keretében ismertette a dél-alföldi régió beutazó turizmusának főbb jellemzőit, illetve bemutatta az RMI munkáját. Előadást tartott még falusi turizmus témában Glózik Klára, a Thermal Consulting Kft. képviseletében, lovas turizmus témában pedig ifj. Kovács Zoltán, a Bács-Kiskun Megyei Lovasszövetség képviseletében.

Ezt követően Pap Mária németországi külképviselet-vezető és Dedák Angéla hollandiai külképviselet-vezető tájékoztatta a megjelent 30 fős közönséget a német és a holland lakosság utazási szokásairól, az adott turisztikai piacok helyzetéről, trendjeiről és aktuális kérdéseiről, valamint az egyes külképviseletek marketingtevékenységéről.

Németország – más turisztikai régiókhoz hasonlóan – a Dél-Alföld régiónak is a legjelentősebb küldőpiaca: 2007-ben a régióban több mint 78 ezer német vendégéjszakát regisztráltak, ami aranyérmes helyezést biztosít számára a küldőpiacok rangsorában: minden 100 vendégéjszakából 30-at a német vendégek adnak. Magyarországra 2007-ben közel 3,2 millió német látogató érkezett, a kereskedelmi szálláshelyeken 598 ezer vendéget és 2,6 millió vendégéjszakát regisztráltak Németországból. A német vendégek a kereskedelmi szálláshelyek közül leginkább a szállodákat kedvelik, tízből hét éjszakát a hotelekben regisztrálnak. A német utazók körében a Dél-Alföld a hetedik legnépszerűbb úti cél, 2007-ben a német vendégéjszakák 3%-a realizálódott ebben a régióban.A kereskedelmi szálláshelyek mellett jelentős népszerűségnek örvendenek a magánszálláshelyek és a német állampolgárok kezében lévő ingatlanok is. A német látogatók 2007-ben 189,1 milliárd forintot költöttek Magyarországon (ez a külföldiek magyarországi kiadásainak egyötöde), az egy főre eső költés 9100 forint volt. A turisztikai motivációval érkezők 170,9 milliárd forintot fordítottak magyarországi turisztikai szolgáltatásokra. A legtöbbet az üdülési (76,2 milliárd forint), az egészségturisztikai (29,5 milliárd forint) és a hivatásturisztikai (27,3 milliárd forint) céllal érkezők költötték. A Dél-Alföld régió kereskedelmi szálláshelyein 2007-ben 26 314 német vendég összesen 78 386 vendégéjszakát töltött el. Ez 7,1%-os, illetve 1,9%-os növekedés az előző évhez képest, ami jóval kedvezőbb az országos átlagnál. 2007-ben az átlagos tartózkodási idő 3,0 éjszakát tett ki, ami több mint fél éjszakával haladja meg a külföldiek átlagos tartózkodási idejét (2,4 éjszaka) a régióban. Hollandia – annak ellenére, hogy a holland utazók körében elsősorban a dunántúli, közelebbi úti célok a népszerűek – a Dél-Alföld régiónak is fontos küldőpiaca: 2007-ben a régióban 11,4 ezer holland vendégéjszakát regisztráltak, ami az 5. helyezést biztosítja számára a küldőpiacok rangsorában (Németországot, Romániát, Ausztriát és Horvátországot követően).

A Dél-Alföld régió a holland utazók 6. legnépszerűbb magyarországi úti célja. Magyarországra 2007-ben mintegy 330 ezer holland látogató érkezett, a kereskedelmi szálláshelyeken 91 ezer vendéget és közel 340 ezer vendégéjszakát regisztráltak Hollandiából. A holland vendégek a kereskedelmi szálláshelyek közül leginkább a szállodákat kedvelik, tízből öt éjszakát a hotelekben töltenek. Emellett jelentős a kempingek iránti kereslet is (2005-ben a holland vendégéjszakák 43,8%-a realizálódott itt). A holland látogatók 2007-ben 20,4 milliárd forintot költöttek Magyarországon, az egy főre eső költés 9800 forint volt, ami meghaladja a külföldiek átlagos fajlagos költését (9500 forint). A turisztikai motivációval érkezők 18,2 milliárd forintot fordítottak magyarországi turisztikai szolgáltatásokra. A legtöbbet az üdülési (7,3 milliárd forint) és a hivatásturisztikai (3,9 milliárd forint) céllal költötték, míg a rokonokat és barátokat felkeresők 2,1 milliárd forintot fordítottak magyarországi kiadásaikra. A Dél-Alföld régió kereskedelmi szálláshelyein 2007-ben 4011 holland vendég összesen 11 449 vendégéjszakát töltött el. 2007-ben az átlagos tartózkodási idő 2,9 éjszakát tett ki, ami fél éjszakával meghaladja a külföldiek átlagos tartózkodási idejét (2,4 éjszaka) a régióban. Más küldőpiacokkal, illetve régiókkal ellentétben a holland vendégek átlagos tartózkodási ideje a Dél-Alföldön növekedett az elmúlt években.

A road show következő állomása Közép-Dunántúl, témája a víziturizmus lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.