Épp csak órák teltek el, hogy a fülöp-szigeteki kormány elindította új, "It's more Fun in the Philippines" szlogenű kampányát, az internet-guruk máris párhuzamot vontak a Svájci Turisztikai Hivatal 1951-es, kísértetiesen hasonló reklámjával, ami azt hirdette, hogy "It's more fun in Switzerland!".
A Facebookon is meglehetősen nagy visszhangja volt a kampánynak, egy manilai ügyvéd azt kritizálta, hogy a turisztikai minisztérium hatalmas pénzösszeget költött egy olyan reklámra ami egy 60 évvel ezelőttinek a másolása, és belinkelte a fent említett svájci reklámplakátot, írja a Tourexpi.
A másolás vádját Ramon Jimenez, a Fülöp-szigetek turisztikai minisztere és a minisztérium más dolgozói határozottan elutasították.
"A sor nem egy kreált szlogen, hanem egyszerűen az igazság az országunkról. Ne hagyjátok befolyásolni magatokat azok által, akik meg szeretnék ezt csáklyázni" - kommentálta Twitter bejegyzésében Jimenez.
"Rendben, Svájc használta már a fordulatot 1951-ben. Ez 61 évvel ezelőtt volt. Még a szerzői jogok is lejárnak 50 év után." - osztotta meg egy másik ügyvéd bejegyzését Cesar Purisima pénzügyminiszter.
A kritikusok egy része azt mondja, jobban kedvelték a régi szlogent, ami a "Wow! Philippines" volt. "Lehet, hogy igaz, hogy több móka van a Fülöp-szigeteken, de a "Wow! Philippines" sokkal jobb turisztikai szlogen." - írta egyikük.
Annyi mindenesetre bizonyos, hogy elég nagy a felhajtás az új kampány miatt, sokan vitáznak erről a különböző közösségi oldalakon. Olyannyira, hogy a Twitteren például az "#ItsMoreFunInThePhilippines" cimke egyike lett a vezető topikoknak.
2010 novemberében már hasonló okok miatt vissza kellett hívnia egy kampányt a fülöp-szigeteki kormánynak, ami szinte marketingkatasztrófába torkollott, akkor a lengyelek plagizálását vetették a szemükre. 2010-ben ugyanis egy olyan logóval rukkolt elő a szigetország, ami szinte teljesen olyan volt, mint Lengyelországé. A logóban használt, azonosnak tűnő betűtípus P, S és A betűi kísértetiesen hasonlítottak. Mindkét logóban az L betűt fává alakították, igaz a lengyelében tölgyfa, a fülöp-szigetekiben pedig pálmafa volt. És mindkét logóban megjelentek a tengert szimbolizáló kék hullámok.
A Fülöp-szigetek több mint 7000 szigete és csodás természeti kincsei ellenére turizmusát tekintve jóval dél-kelet ázsiai szomszédai mögött kullog. Az ágazat legfőbb korlátozó tényezői a gyenge infrastruktúra, a korrupció és a szegénység, írja a lap.