Most Svájc korábbi szlogenjét nyúlta le a Fülöp-szigetek

Sokkolta az ágazatot a Fülöp-szigetek új turisztikai marketingkampánya. A szlogent, amellyel most a szigetország népszerűsíti magát, korábban már Svájc is használta. Az ország 2010-ben a lengyelek logóját plagizálta.

Épp csak órák teltek el, hogy a fülöp-szigeteki kormány elindította új, "It's more Fun in the Philippines" szlogenű kampányát, az internet-guruk máris párhuzamot vontak a Svájci Turisztikai Hivatal 1951-es, kísértetiesen hasonló reklámjával, ami azt hirdette, hogy "It's more fun in Switzerland!". 

A Facebookon is meglehetősen nagy visszhangja volt a kampánynak, egy manilai ügyvéd azt kritizálta, hogy a turisztikai minisztérium hatalmas pénzösszeget költött egy olyan reklámra ami egy 60 évvel ezelőttinek a másolása, és belinkelte a fent említett svájci reklámplakátot, írja a Tourexpi. 

A másolás vádját Ramon Jimenez, a Fülöp-szigetek turisztikai minisztere és a minisztérium más dolgozói határozottan elutasították. 

"A sor nem egy kreált szlogen, hanem egyszerűen az igazság az országunkról. Ne hagyjátok befolyásolni magatokat azok által, akik meg szeretnék ezt csáklyázni" - kommentálta Twitter bejegyzésében Jimenez. 

"Rendben, Svájc használta már a fordulatot 1951-ben. Ez 61 évvel ezelőtt volt. Még a szerzői jogok is lejárnak 50 év után." - osztotta meg egy másik ügyvéd bejegyzését Cesar Purisima pénzügyminiszter.

A kritikusok egy része azt mondja, jobban kedvelték a régi szlogent, ami a "Wow! Philippines"   volt. "Lehet, hogy igaz, hogy több móka van a Fülöp-szigeteken, de a "Wow! Philippines" sokkal jobb turisztikai szlogen." - írta egyikük. 

Annyi mindenesetre bizonyos, hogy elég nagy a felhajtás az új kampány miatt, sokan vitáznak erről a különböző közösségi oldalakon. Olyannyira, hogy a Twitteren például az "#ItsMoreFunInThePhilippines" cimke egyike lett a vezető topikoknak.

2010 novemberében már hasonló okok miatt vissza kellett hívnia egy kampányt a fülöp-szigeteki kormánynak, ami szinte marketingkatasztrófába torkollott, akkor a lengyelek  plagizálását vetették a szemükre. 2010-ben ugyanis egy olyan logóval rukkolt elő a szigetország, ami szinte teljesen olyan volt, mint Lengyelországé. A logóban használt, azonosnak tűnő betűtípus P, S és A betűi kísértetiesen hasonlítottak. Mindkét logóban az L betűt fává alakították, igaz a lengyelében tölgyfa, a fülöp-szigetekiben pedig pálmafa volt. És mindkét logóban megjelentek a tengert szimbolizáló kék hullámok.

A Fülöp-szigetek több mint 7000 szigete és csodás természeti kincsei ellenére turizmusát tekintve jóval dél-kelet ázsiai szomszédai mögött kullog. Az ágazat legfőbb korlátozó tényezői a  gyenge infrastruktúra, a korrupció és a szegénység, írja a lap.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.