A Szex és New York Carrie-jének képernyőkön való feltűnése óta tudjuk, hogy egy vagány nagyvárosi nő naponta cseréli a rúzsát, hetente a ruhatárát, havonta a szeretőjét, félévente a laptopját és az autóját csak azért nem évente, mert New Yorkban csak a komplett hülyék használnak kocsit. De vajon tényleg így van ez a valóságban is, vagy a HBO sorozata csak egy olyan álomvilágot épített nekünk, ahol jó lenne egy kicsit élni, de nem lehet megmaradni? Elérhető és izgalmas ez a világ a fogyasztók, a médiumok és nem utolsósorban a márkák számára?
A március 28-án, a nemrég megnyitott Budapest Music Center remekbe szabott tetőterében megrendezendő Mi kell a nőnek? című konferencia arra tesz kísérletet, hogy ezt a tematikát körüljárja. Játszunk el egy pillanatig a gondolattal, hogy létezik olyan, hogy tipikus női fogyasztó, természetesen csak azért, hogy aztán a konferencia előadói sárba döngölhessék majd ezt a hipotézist! A nap folyamán ennek a „tipikus női fogyasztónak” 24 óráját követjük végig: megnézzük, hogy milyen szituációkba próbálnak neki eladni vagy őt rákényszeríteni tartalom- és reklámbefogadásra az otthonában, a munkahelyén, az utcán, egy boltban vagy egy szórakozóhelyen. A nap végére ezekből a darabkákból remélhetőleg összeáll majd egy a korábbinál teljesebb kép arról, hogy miért is érdemes erre a célcsoportra koncentrálva kozmetikai terméket fejleszteni vagy tévécsatornát indítani.
Pető Andrea, a Central European University tanára arról beszél majd, hogyan változtak a női szerepek az elmúlt évtizedekben és ezek milyen hatást gyakoroltak a fogyasztási szokásokra és döntésekre. Kovács Adrienn, a Vízeum médiaügynökség ügyvezetője a nők médiafogyasztási szokásairól, míg Csuti Nóra a Danone-tól a nőről, mint az FMCG-termékek jó részének fő megcélzottjáról beszél majd.
Több előadásban lesz szó arról, hogy milyen típusú médiatermékekkel érdemes kísérletezni, ha a női célközönséget otthon, vagy mondjuk útközben szeretnénk elérni, Margaret Ann Dowling, a Marquard Media ügyvezetője például arról mesél majd, hogy hogyan érdemes egy alapvetően printes magazinportfóliót gondozó cégnek célirányos mobilos fejlesztésekbe fogni. Dörnyei Ottíliától, a Gfk kutatócég ügyfélkapcsolati igazgatójától megtudhatjuk, hogy van-e különbség a női és a férfi fogyasztók vásárlási döntéshozatali mechanizmusa között, míg Blaskó Nikolett, az ACG reklámügynökség ügyvezető igazgatója arról gondolkozik hangosan, hogy lehet és egyáltalán szükséges-e kifejezetten női márkákat építeni.
A konferencia végén pedig talán választ kapunk egy mindenkit hosszú ideje foglalkoztató kérdésre is: Kovács Dávid, a Bols marketingigazgatója beszámol egy női alkoholfogyasztási szokásokat vizsgáló kutatásról, amiből kiderülhet, hogy a nők valóban rosszabbul bírják-e az italt, mint a férfiak.
A nap folyamán vendégül látjuk és megajándékozzuk a Kreatív december-januári számában összeállított 20 nő, akire figyelni kell! című listánk szereplőit!
Részletes program, jelentkezés és további információk a konferencia oldalán találhatók.
Forrás: Kreatív Online