Mit, hogyan és miért fogyasztanak a nők Magyarországon?

Rozéfröccs vagy vodkaszóda? Kiskegyed vagy Joy? H&M vagy Mango? Mit, hogyan, mennyire és főleg miért fogyasztanak a nők 2013-ban Magyarországon és van-e mód változtatni ezen? Ezek a kérdések állnak annak a marketingkommunikációs konferenciának a fókuszában, amelyet a Kreatív rendez március 28-án Budapesten.

A Szex és New York Carrie-jének képernyőkön való feltűnése óta tudjuk, hogy egy vagány nagyvárosi nő naponta cseréli a rúzsát, hetente a ruhatárát, havonta a szeretőjét, félévente a laptopját és az autóját csak azért nem évente, mert New Yorkban csak a komplett hülyék használnak kocsit. De vajon tényleg így van ez a valóságban is, vagy a HBO sorozata csak egy olyan álomvilágot épített nekünk, ahol jó lenne egy kicsit élni, de nem lehet megmaradni? Elérhető és izgalmas ez a világ a fogyasztók, a médiumok és nem utolsósorban a márkák számára?

A március 28-án, a nemrég megnyitott Budapest Music Center remekbe szabott tetőterében megrendezendő Mi kell a nőnek? című konferencia arra tesz kísérletet, hogy ezt a tematikát körüljárja. Játszunk el egy pillanatig a gondolattal, hogy létezik olyan, hogy tipikus női fogyasztó, természetesen csak azért, hogy aztán a konferencia előadói sárba döngölhessék majd ezt a hipotézist! A nap folyamán ennek a „tipikus női fogyasztónak” 24 óráját követjük végig: megnézzük, hogy milyen szituációkba próbálnak neki eladni vagy őt rákényszeríteni tartalom- és reklámbefogadásra az otthonában, a munkahelyén, az utcán, egy boltban vagy egy szórakozóhelyen. A nap végére ezekből a darabkákból remélhetőleg összeáll majd egy a korábbinál teljesebb kép arról, hogy miért is érdemes erre a célcsoportra koncentrálva kozmetikai terméket fejleszteni vagy tévécsatornát indítani.

Pető Andrea, a Central European University tanára arról beszél majd, hogyan változtak a női szerepek az elmúlt évtizedekben és ezek milyen hatást gyakoroltak a fogyasztási szokásokra és döntésekre. Kovács Adrienn, a Vízeum médiaügynökség ügyvezetője a nők médiafogyasztási szokásairól, míg Csuti Nóra a Danone-tól a nőről, mint az FMCG-termékek jó részének fő megcélzottjáról beszél majd.

Több előadásban lesz szó arról, hogy milyen típusú médiatermékekkel érdemes kísérletezni, ha a női célközönséget otthon, vagy mondjuk útközben szeretnénk elérni, Margaret Ann Dowling, a Marquard Media ügyvezetője például arról mesél majd, hogy hogyan érdemes egy alapvetően printes magazinportfóliót gondozó cégnek célirányos mobilos fejlesztésekbe fogni. Dörnyei Ottíliától, a Gfk kutatócég ügyfélkapcsolati igazgatójától megtudhatjuk, hogy van-e különbség a női és a férfi fogyasztók vásárlási döntéshozatali mechanizmusa között, míg Blaskó Nikolett, az ACG reklámügynökség ügyvezető igazgatója arról gondolkozik hangosan, hogy lehet és egyáltalán szükséges-e kifejezetten női márkákat építeni.

A konferencia végén pedig talán választ kapunk egy mindenkit hosszú ideje foglalkoztató kérdésre is: Kovács Dávid, a Bols marketingigazgatója beszámol egy női alkoholfogyasztási szokásokat vizsgáló kutatásról, amiből kiderülhet, hogy a nők valóban rosszabbul bírják-e az italt, mint a férfiak.

A nap folyamán vendégül látjuk és megajándékozzuk a Kreatív december-januári számában összeállított 20 nő, akire figyelni kell! című listánk szereplőit!

Részletes program, jelentkezés és további információk a konferencia oldalán találhatók.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.