Logót keres a Kárpáti Gasztronómiai Örökség Hálózat

Az Ivano-Frankivszki Turisztikai Egyesület (Ukrajna) magyar, szlovák és román partnereivel közösen pályázatot hirdet a Kárpáti Gasztronómiai Örökség Hálózat logójának megtervezésére - adta hírül a hg.hu.

A versenyben részt vehetnek profi designerek és amatőrök, magánszemélyek és szervezetek egyaránt. A fődíj utazás.

A Kárpáti Gasztronómiai Örökség Hálózat célja négy, kárpáti térségben található, turisztikai szempontból érdekes régió identitásának erősítése és az egyes régiók egyediségének kihangsúlyozása a hagyományos gasztronómián keresztül. A verseny alapvető célja olyan logót létrehozni, amely a Hálózat célkitűzését a lehető legjobban tükrözi.
A "Kárpáti Gasztronómiai Örökség Hálózat" elnevezésű program az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg a Magyarország-Szlovákia-Románia-Ukrajna ENPI Határon Átnyúló Program 2007-2013 keretén belül. A program 2012 áprilisában indult azzal a céllal, hogy a kárpáti térség változatos élelmiszereit és ételeit népszerűsítse, ezáltal segítse a régiók fenntartható fejlődést és közös kulturális örökségük megőrzését. A programban résztvevő régiók az ukrajnai Ivano-Fraankivszki Terület, a romániai Máramaros és Szatmár megyék, a szlovákiai Kassai kerület, hazánkat pedig Szabolcs-Szatmár Bereg megye képviseli.
A projekt megvalósításában résztvevő szervezetek az Ivano-Frankivszki Turisztikai Egyesület (Ukrajna), az "EcoLogic" Egyesület és a Szatmár megyei Kereskedelmi-és Iparkamara (Románia), a Szlovák Kereskedelmi- és Iparkamara, valamint a panyolai Szamos-bazár Egyesület. A megvalósításban közreműködnek továbbá az Ivano-Frankivszk Önkormányzata, az Ivano-Frankivszki Városháza, a Kolozsvári Műszaki Egyetem, a Nagybányai Északi Egyetem és az Európai Gasztronómiai Örökség Hálózat (Svédország).
Technikai követelmények
A logónak tükröznie kell a Hálózat alapötletét, jól meg kell különböztetnie a Hálózatot más hasonló csoportosulásoktól publikus eseményeken, kiállításokon stb. Pozitív kicsengésűnek kell lennie, jó színben kell feltüntetnie a Hálózatot a helyitől a nemzetközi turisztikai színterekig egyaránt. Alkalmasnak kell lennie a promóciós termékeken (nyomtatott reklámanyag, videó, cégér, web stb.) való megjelenésre.
A beadott pályaműveknek minimálisan tartalmaznia kell a logó grafikát, a hozzá tartozó tipót 4 nyelven (cirill betűs változat is), a színkódokat, a logó használatának szabályait, valamint készítőjének hozzájáruló nyilatkozatát arról, hogy nyertes pályázat esetén szerzői jogáról lemond az Ivano-Frankivkszki Turisztikai Egyesület (Ukrajna) javára.
A grafikának harmonizálnia kell a Kárpáti Gasztronómiai Örökség Hálózat márkanévvel és annak filozófiájával.
Ajánlott figyelembe venni a programban egyes résztvevő régiók (lásd feljebb) gasztronómiai hagyományait!
A pályamű a következő fájlformátumokban nyújtható be: .jpg, .tif, .pdf, minimum 300 dpi felbontásban. A pályaműveket CD vagy DVD adathordozón kérjük elküldeni legalább a következő négy verzióban: 1) színes kép fehér háttéren, 2) fekete-fehér kép fehér háttéren, 3) színes kép fekete háttéren, 4) fekete-fehér kép fekete háttéren.
A beadott adathordozó tartalmazza a pályázó nevét és elérhetőségeit, az esetleges szöveges részeket pedig angol nyelven kell megírni. Tilos harmadik fél jogvédelme alatt álló grafikai elemek vagy azok részleteinek felhasználása a pályaműben.
A pályázat kiírója a beadott pályaműveket nem használja fel a pályázó hozzájárulása nélkül.
A pályázaton résztvevők a pályázat benyújtásával hozzájárulnak ahhoz, hogy nyertes pályázat esetén a pályamű a Kárpáti Gasztronómiai Örökség Hálózat hivatalos logójává válik, és a Hálózat tetszésének megfelelően használatba kerül.
A benyújtás feltételei
A fenti technikai követelményeknek megfelelő pályázatokat a pályázók 2012. október 1-éig nyújthatják be személyesen vagy postai úton (utóbbi esetben a postabélyegző kelte a mérvadó) a következő címre:
SZAMOS-BAZÁR EGYESÜLET
4913 Panyola, Mezővég út 62.
A borítékon fel kell tüntetni:
"CCHN Logo Competition"
A pályaművek elbírálása
A pályaművek a beadást követően nemzetközi bírálóbizottság elé kerülnek, ahol a következő szempontok szerint lesznek elbírálva: a) a Hálózat nevének, filozófiájának való megfelelés (max. 15 pont), b) színesben ill. fekete-fehérben való használhatóság (max. 10 pont), c) ötlet eredetisége (max. 10 pont), d) észrevehetőség / megjegyezhetőség (max 10 pont).
Díjazás
A győztes pályamű készítője kétszemélyes utazást nyer a következő desztinációk valamelyikére:
1) Bukovel (sí -és turistaközpont) (Máramarosi-havasok, Ukrajna)
2) Törökországi kulturtúra Isztambuli szállással
3) Szatmár-Beregi gasztrotúra.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.