Az AIESEC hallgatói szervezet sokat tesz a külföldi fiatalok Budapestre vonzásáért, és a különféle kultúrák átjárhatóságáért, ezért tartották fontosnak a konferencia megszervezését, mondta el köszöntő beszédében Sándor Gábor szervező.
Kincses Márk, a Magyar Turizmus Zrt. marketing stratégiai titkára előadásában elmondta, hogy a statisztikák a világturizmus, ezen belül Európa turizmusának lassú regenerálódását jelzik. Magyarországról még mindig nem alakult ki meghatározó márkakép, Budapest viszont általánosan elismert brand.
Ami a kulturális turizmust illeti, elsősorban a nyugat-európai érdeklődőkre számíthatunk. Kultúránk kommunikációjakor két, életkorilag jól elkülöníthető (fiatalabb és 40-en túliak) réteget kell megszólitani. A kulturális kínálatról naprakész információt kell nyújtani, e célt szolgálja az MT Zrt. eseménynaptára. Az MT Zrt. a belföldi turizmusban szemléletváltást kíván elérni: fel kívánja értékelni a hazai látnivalókat a „Magyarország - szívedhez legközelebb” szlogennel.
Rakács Anett, a Budapest Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) kulturális menedzser bejelentette, hogy az új arculattal elkészült a „Budapesti Kulturális Kalauz” és a „Budapest Guide", mely egyben a Budapest Kártya katalógusa is. Ez évtől ötféle Budapest Kártya kapható, mert az értékesítést és a szolgáltatókkal való együttműködést mindenképpen erősíteni kívánja a BTSZK.
A konferencián a Bakelit Multi Art Center képviseletében Dénes Barbara mutatta be többféle szempontból úttörőnek számító intézményüket: a volt Hazai Fésűsfonógyár ipari épületének hasznosításával alkotóműhelyt, bemutatóhelyeket és szálláshelyt alakítottak ki egyfedél alatt. A kortárs művészetek minden ágát befogadó és bemutató nemzetközi alkotótáboraik és a tapasztalatcseréket szolgáló rendezvényeik közül kiemelkedik a Kortárs Dráma és Táncfesztivál, a Trans Europe Halles, a Music Freedom Day.