Magyarország a Horvát Utazási Irodák Szövetségének partnerországa

A Magyar Turizmus Zrt. a horvát piacon kifejtett tevékenységét ezúttal újszerű módon és csatornán keresztül, a Horvát Utazási Irodák Szövetségével (UHPA) együttműködésben folytatja, tájékoztatta lapunkat az MT Zrt. 

A Szervezet „partnerországa” titulus az év során több különböző jellegű (prezentációk, szakmai találkozók, online és helyszíni megjelenések) szakmai kommunikációra alkalmas platformot biztosít az MT Zrt. részére, amelyekhez a marketingszervezet csatlakozási lehetőséget biztosít az érdekelt magyar szolgáltatók számára is a szakmai partnerség jegyében.

Az együttműködés indulásaként az MT Zrt. részt vett a 2012. március 30. és április 01. között Zágrábban megrendezett „Place2Go” turisztikai vásáron, ahol a szövetség standján található „magyar információs ponton” népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát. Ezen a rendezvényen került sor a horvát és a magyar fél közötti együttműködési megállapodás hivatalos aláírására. A dokumentumot horvát részről Željko Trezner, a Horvát Utazási Irodák Szövetségének vezérigazgatója, magyar részről pedig Tomka Emese, az MT Zrt. délszláv piacokért felelős nemzetközi piacfejlesztési menedzsere látta el kézjegyével.

Ezt követően a 2012. május 9-12. között Zágrábban megrendezésre kerülő CroTOUR elnevezésű turisztikai vásáron, ismét a szövetség standján, annak partnerországaként tűnik fel Magyarország, ezúttal a B2B vonal erősítése érdekében: az ’UHPA’ B2B megbeszélésekkel és napi két alkalommal prezentálási lehetőség biztosításával segíti a magyar-horvát szakmai kapcsolatok további erősítését. Az MT Zrt. magyar partnereivel közösen képviselteti magát a szakmai rendezvényen.

Az együttműködés kiterjed a szervezet közgyűlésein való bemutatkozásra is, amelyre első ízben május 10-én, szintén a CroTOUR turisztikai vásárhoz kapcsolódóan, Zágrábban kerül sor. Az esemény egyúttal a szakma és sajtó számára, a két szervezet közötti partnerség hivatalos bemutatására is alkalmat ad, a standon megrendezésre kerülő fogadás keretében.

A horvát szakmai szervezet az említetteken túl, az egész év során az „UHPA destination of the year 2012/2013” címmel kommunikálja Magyarországot és az MT Zrt.-t a nyomtatott és online felületein. Ennek keretében az MT Zrt. többek között az UHPA – a szakma és a nagyközönség által is látogatott – honlapján rendszeresen megjelentetheti saját és partnerei újdonságait, híreit.

Az akciókhoz való csatlakozási lehetőségekről folyamatosan tájékoztatják a magyar szolgáltató partnereket.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.