Majd' minden amerikai nyaral idén

Nyilvánosságra hozta az USA-beliek nyári utazási szokásait vizsgáló éves kutatásának eredményeit a TripAdvisor, amelyben több mint 1800 Egyesült Államokbeli válaszadó vett részt.

Többen terveznek nyaralást idén, mint a tavalyi évben, állapítja meg a kutatás: a válaszadók 86%-a megy üdülni a nyáron, míg 2011-ben ez az arány 81% volt.

Az utazni vágyók több mint negyede (27%) többet költ idén a nyaralására, mint tavaly, 47% azonos összeget szán az üdülésre, 26% pedig igyekszik olcsóbban megúszni az idei nyaralást.

A kérdőív kitöltői több válaszlehetőséget is megjelölhettek, hogy milyen szállástípust használnak majd leginkább. A válaszok szerint az utasok 70%-a fog igénybe venni szállodát, ami 3 százalékos javulás tavalyhoz képest. 31% rokonoknál, barátoknál lakik majd, 26% pedig nyaralót bérel.

Az utazást tervező amerikaiak 70 százaléka autóval vág neki a nyaralásnak, 64 százalék pedig repülni fog.  (Ennél a kérdésnél szintén több választ is jelölhettek.) A válaszadók 21%-a mondta azt, hogy akár 10 órá autóutat is vállalana úti célja elkéréséhez, hogy megspórolja a repjegy árát. 79% pedig szívesen tenne spontán kiruccanásokat nyáron, ha kedvező ajánlatot kapna.

A nyári kedvencek:

Az öt legnépszerűbb nyári úti cél az idei évben a hely típusa szerint:

  • Nagyváros (58%)
  • Óceán (41%)
  • Nemzeti Park (20%)
  • Tópart (18%)
  • Üdülőtelep (16%)

A válaszadók 40 százaléka azért választja az adott desztinációt, mert hagyományosan oda járnak nyaralni, vagy mert az a kedvenc helyük. A válaszadók 27%-a fedez fel új helyeket, igényli az új élményeket.

Az idei nyár kedvenc kedvenc USA-beli úti céljai a válaszadók szerint New York, Las Vegas és Chicago. Az amerikai utasok 35%-a tervez az idei évben külföldi nyaralást.

Az amerikaiak nyaralásuk idején legszívesebben túráznak (31%), az aktív tevékenységek közül a vízi sportok (25%) a második legnépszerűbbek. 

Az utasok 41%-a tervezi, hogy történelmi emlékeket ismer meg, vagy felfedezi a vidéket a nyaralás idején. 15% megy majd koncertre, 12 százalék pedig gasztronómiai fesztivállal kényezteti magát.

Így hat a benzinár

Külön kutatás vizsgálta, hogy hogyan hat az üzemanyagár a nyári utak tervezésére. Az 1200 válaszadó legtöbbje, 86%-a nyilatkozott úgy, hogy nem befolyásolja nyári terveit a jelenleg némiképp mérséklődő benzinár. Azonban 10% válaszolt úgy, hogy több autós utat tervez nyáron a kedvezőbb üzemanyagárak miatt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.