Még mindig készpénzt viszünk külföldre

Jelenleg minden második magyar kártyabirtokos használja plasztiklapját külföldön is, derül ki a MasterCard külföldi kártyahasználatról készített kutatásából. Azok körében, akik legalább évente kétszer utaznak, a bankkártyát használók aránya átlagosan 67%.

„Míg a magyarok csak minden ötödik, addig a nyugat-európaiak minden második eurójukat költik el bankkártyával, amikor külföldre utaznak.” – emelte ki Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója. Gauder Milán szerint ezzel együtt az elmúlt években jelentősen csökkent a magyarok félelme a plasztiklap külföldi használatával kapcsolatban, és további fejlődés várható e téren. A MasterCard kutatásából az is kiderül, hogy miért nem használják a magyar kártyabirtokosok többször vásárlásra a kártyájukat, amikor utaznak. Az elsődleges ok, hogy biztonságosabbnak tartják, ha van náluk elegendő készpénz külföldön is.

Emellett meghatározó az is, hogy a többség nincs tisztában a váltási árfolyammal, így a biztosabbnak tűnő készpénzt használja. Meglepő, hogy továbbra is magas azok aránya, akik úgy gondolják, hogy külföldön fizetni kell a bankkártyás vásárlások után (28% hiszi ezt), jóllehet ilyen díj a kereskedők legnagyobb részénél nem csak határainkon belül, de túl sincs. Ugyanakkor a külföldi kártyás vásárlás térnyerését szolgálja, hogy míg 2006-ban a magyar kártyások mindössze 16%-a vélte úgy, hogy a MasterCard márkájú kártyák széles körben elfogadottak külföldön is, ma már 35% biztos ebben.

A kutatás azt is kimutatta, hogy a bankkártyák biztonságosságának megítélése is jelentősen javult az elmúlt években. Ami az ATM használatot illeti, a külföldre utazó magyar kártyabirtokosok jelenleg közel 98%-a otthonról visz készpénzt (71% használ valutaváltó irodát, 27% bankfiókban vált), de 16%-uk külföldi ATM-ből is feltölti a személyes készpénz tartalékát.

A MasterCard megbízásából végzett felmérés kitért az utazási szokásokra is. A külföldre utazók 20%-a fizeti foglalásait kártyával, de a gyakori utazóknál ez az arány már 31%. Átlagosan évente egyszer utazunk külföldre, leginkább nyári pihenés céljából és népszerűek az 1-2 napos bevásárló túrák is. Utazás előtt az információkat elsősorban barátoktól, ismerősöktől, másodsorban az internetről szerezzük be. A vizsgált célcsoport 10%-a utazott már „télből a nyárba”, azaz felkeresett meleg éghajlatú országot a téli hónapokban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.