A Tourinform hálózat irodái meghatározó szerepet játszanak az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében: közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában. Folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal. Az irodák munkatársai évente átlagosan közel 2,3 millió vendéget személyesen szolgálnak ki, több mint 400 ezer telefonhívást fogadnak, s ugyanennyi elektronikus levelet válaszolnak meg.
A Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, amely a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez. Az irodák fontos szerepet töltenek be a turisztikai kereslet és kínálat közvetítésében, a turisták igényeinek felmérésében, hiszen első kézből értesülnek a turisták által keresett szolgáltatásokról, egyéb igényekről. Az információ mellett az utazók ingyenes turisztikai kiadványokhoz is hozzájuthatnak, vásárolhatnak térképeket, útikönyveket, filmeket, turisztikai kártyákat, képeslapokat, valamint jegyet válthatnak különféle rendezvényekre.
Az információszolgáltatás mellett az irodák másik alapfeladata az adatgyűjtés és adatfrissítés a Magyar Turizmus Zrt. Nemzeti Turisztikai Adatbázisa (NETA) számára, mely a Társaság www.itthon.hu honlapján minden érdeklődő számára hozzáférhető. A magas szintű információszolgáltatáson, adatgyűjtő tevékenységen felül a Tourinform irodák döntő hányada foglalkozik a területi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításával, jelentős kiállításokon, rendezvényeken képviselik területüket, ismertető kiadványokat állítanak össze és adnak ki. Az irodák egyre jelentősebb részét már TDM szervezetek működtetik, alkalmazkodva a hazai turisztikai intézményrendszer tervezett átalakulásához. (Magyar Turizmus Zrt.)