Megvannak a városmarketing verseny győztesei

Március 7-én tartották a 2013. őszén kiírt III. Országos Városmarketing Verseny döntőjét Miskolcon, amely immár harmadszor került megrendezésre. 

Az ez évi versenykoncepció szerint először a városok vezetői kaptak felkérést, hogy fogalmazzanak meg konkrét szakmai feladatokat, melyek megoldásában szívesen veszik a felkészült fiatalok elemzését, ötleteit, javaslatait. A felhívásra 30 város jelezte együttműködési szándékát, melyek közül végül a legjobb 13 pályamunkához kapcsolódó város maradt versenyben.

A megfogalmazott feladatok széles körben felölelték a településmarketing területeit, például: turizmusfejlesztési lehetőségek feltárása, a helyi gazdaság fejlesztését támogató marketing program kidolgozása, a lokálpatriotizmus mérése és erősítése, egy eseményben, rendezvényben rejlő marketing lehetőségek, hatékony városkommunikáció, a város és a város turisztikai versenyképességi vizsgálata, kulturális alapú városfejlesztés, környezettudatosság.

Az idei verseny díjazottjai:

1. helyezett: ME-ZED, Miskolci Egyetem, Szikszó,

2. helyezett: Vaskakas2017, Széchenyi István Egyetem, Győr

3. helyezett: Puttonypajtások, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, Tokaj

A Magyar Marketing Szövetség elnöke, Hinora Ferenc, a verseny zsűrijének elnökeként a következőket mondta: „A marketing nem csak a vállalkozások életében fontos, hanem a városokéban is. Ez egy olyan verseny, amely lehetőséget ad a jövő szakembereinek megmutatkozni, egyben lehetőséget ad arra, hogy a marketingkultúra kialakuljon a települések vezetésében, ezáltal meghonosuljon a marketing. A Szövetségnek fontos feladata, hogy lefedje a teljes marketing szakmát, és ezzel a versennyel egy olyan szférát tudunk elérni, ami különbözik a vállalatitól. Úgy gondolom, hogy a teljes verseny méltóképpen képviselte magát a marketing szakmát. Ezúton is köszönöm a zsűri többi tagjának, köztük: Berczi Klára, marketingvezető, MAPI Zrt., Dudás Tiborné, titkár, BOKIK, Maráczi Gábor stratégiai és marketingigazgató, Magyar Turizmus Zrt., Mráz Gergő lapmenedzser, Turizmus Trend, Kreatív, valamint Dr. Piskóti István, az MMSZ elnökségi tagja, a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Marketing Intézete igazgatója, mint a verseny alapítójának munkáját.”

További információk, fotók a legutóbbi megmérettetésről a verseny honlapján: http://www.marketing-turizmus.hu/varosmarketing/


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.