Melyik az év turisztikai témájú szakdolgozata?

A Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben tizenegyedik alkalommal írt ki pályázatot „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” címmel a turisztikai felsőoktatási intézmények végzős hallgatói részére.

A pályázatra 2011 őszén 43 szakdolgozat érkezett 15 felsőoktatási intézményből. A szakdolgozat-pályázat ünnepélyes eredményhirdetésén, 2012. április 12-én két kategóriában hirdettek nyerteseket, további három pályázó pedig különdíjban részesült. A diákok a munkájukért járó elismerést ünnepélyes keretek között Dr. Nemes Andreától, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetőjétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától vehették át.

A pályázaton az akkreditált hazai felsőoktatási intézmények nappali tagozatos hallgatói, valamint az esti, levelező és posztgraduális képzésben, illetve a távoktatásban részt vevő hallgatók indulhattak államvizsgán eredményesen megvédett turisztikai témájú szakdolgozatukkal. A pályázatra egy-egy intézmény legfeljebb három értekezést nevezhetett be, amelyből legfeljebb két pályamű idegen nyelvű is lehetett.

A pályázat célja, hogy ösztönözze és továbbfejlessze a turizmus állami irányítása és a turisztikai felsőoktatási intézmények együttműködését és szakmai munkáját, amely az elmúlt években egyre sokszínűbb lett. A Magyar Turizmus Zrt. gyakornoki programjában való részvétel és a különféle csatornákon keresztül megvalósuló információcsere egyaránt azt szolgálják, hogy a felsőoktatási intézményekből kikerülő hallgatók elméleti ismereteik mellett már az egyetemeken, főiskolákon töltött idő alatt gyakorlati tapasztalatot is szerezzenek.

2011-ben 15 felsőoktatási intézmény (egyes esetekben intézményenként több kar is) juttatta el a Magyar Turizmus Zrt.-hez az általa legszínvonalasabbnak ítélt munkákat. A korábbi években 5 szakdolgozat beküldésére volt lehetőség, a színvonal további emelése érdekében 2011-ben legfeljebb 3 szakdolgozatot tudott a pályázat kiírója befogadni, ennek ellenére ismét jelentős számú, 43 pályamű érkezett. A pályázatra a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi, illetve Tájépítészeti Kara, a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kara, a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológia Kara, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi, illetve Természettudományi Kara, az Eszterházy Károly Főiskola Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara, a Harsányi János (ma Edutus) Főiskola, a Károly Róbert Főiskola, a Kodolányi János Főiskola, a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kara, a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kara, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi, illetve Természettudományi Kara, a Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara, valamint a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara nevezett be szakdolgozatot. A szakdolgozatok között egy angol nyelvű pályamű is található.

A beérkezett szakdolgozatokat a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztálya és a Magyar Turizmus Zrt. munkatársaiból álló széles körű szakmai zsűri értékelte. A legjobb diplomamunkákat két, az „Alapos, tudományos igényű munka”, valamint az „Újszerű témaválasztás” kategóriában jutalmazták, emellett három szakdolgozat különdíjban részesült. A nyertesek az anyagi elismerés mellett könyvjutalmat kapnak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.