A luxus utasok is keresik az "Instagramra való" pillanatokat mikor elutaznak egy távoli út célra, igénybe veszik egy szálloda szolgáltatását vagy részt vesznek valamilyen különleges programon. Azok a szolgáltatók pedig, akik ilyen, megörökítésre méltó élményeket ígérnek, egyre inkább felértékelődnek, írja a kutatást összefoglaló cikkében a Skift.
A kutatásból kiderül, hogy a különböző küldőpiacokról érkező turisták más-más felületeket használnak arra, hogy megosszák ismerőseikkel, követőikkel élményeiket, véleményüket. Sőt abban is különböznek, hogy mit várnak el az szállodától, ahol éjszakáznak.
Az észak-amerikaiak és az európaiak leginkább a véleménymegosztó portálokon, például a TripAdvisor szeretik közzétenni észrevételeiket. A feltörekvő piacokról érkező utasok azonban a közösségi oldalakat használják előszeretettel erre, például a Facebookot vagy az Instagramot.
Az észak-amerikai utasoknak az élmények, az esztétikum, a tisztaság és a személyzet segítőkészsége a legfontosabb egy szállodában. Ugyanakkor a latin-amerikai utasok leginkább a szobák, ágyak és éttermek minőségét tartják szem előtt.
Érdekes különbség az is, hogy míg az észak-amerikai utasok átlagosan 116 szóban, addig a latin-amerikaiak 58 szóban fejtik ki véleményüket az adott szálláshelyről.
Nagy lehetőségeket nyújt a szolgáltatóknak a közösségi média
Az argentín, chilei, perui, kolumbiai és mexikói fogyasztók a világ legnagyobb social media függői közé tartoznak: egy hónapban átlagosan 7-10 órát töltenek valamilyen közösségi oldalon. Ez hatalmas lehetőséget nyújt a globális márkáknak, akik erről a piacról számítanak növekedésre. Az Észak-Amerikai szállodák 90 százaléka rendelkezik YouTube csatornával és fent van a Pinteresten. A kutatás alapján a luxusszállodáknak elengedhetetlen, hogy folyamatosan intenzíven jelen legyenek a közösségi oldalakon. Az elemzésből az is kiderül, hogy a világ élvonalába tartozó luxusszállodák legalább 5000 Facebook lájkkal rendelkeznek, minimum 4,5 pontot értek el a TripAdvisoron, és leglább egy fotó, videómegosztó felületen (Instagram, Youtube, Pinterest) is jelen vannak.
Akit érdekel, alább vagy ezen a linken a komplett tanulmányt átböngészheti:
Forrás: Skift