A kuponokat ill. a közösségi vásárlást hirdető cégek óriási - 30-50-70-90%-os - kedvezményekkel vonzzák és gyűjtik maguk köré az érdeklődőket. Tény az, hogy ezzel rengeteg embert megmozgatnak. Csak két aktuális rajongói szám a Facebookon: Kupon Világ 109.857, Bónusz Brigád 193.267 tagot tud magáénak, tájékoztatta a TurizmusOnline-t Nyáry Gusztáv, vendégszerzési tanácsadó.
De kik és milyenek is azok az emberek, akik az ilyen típusú hirdetésekre ugranak? Ők azok, akik hatalmas árkedvezményekre vadásznak, ill. impulzus vásárlásra hajlamosak, vagyis érzelmi alapon mozdulnak rá az ajánlatra, folytatja a szakember.
Az ilyen típusú vevő/vendég három hátrányt jelent a szálláshely számára. Egyrészt őket újra és újra csak árkedvezménnyel lehet foglalásra bírni, vagyis teljes áron soha nem fog foglalni. Másrészt ennek megfelelően a helyben történő költésük gyakorlatilag a nullával lesz egyenlő, csak azt veszik igénybe, ami ingyenes szolgáltatás. Harmadrészt az ilyen vendég hűséges típus ugyan, de nem a szálláshelyhez, hanem az árkedvezményhez. Amennyire könnyű megszerezni őket, olyan könnyen választanak majd mást egy picivel több kedvezményért, véli a szakember.
Összességében tehát az árkedvezményekkel vevőt ígérő weboldalak, közösségi oldalak, utazási portálok, akciós kuponokat értékesítő oldalak nem tudnak többet, mint árkedvezménnyel vevőt szerezni. Radásul ilyen-olyan jutalékért, hirdetési díjakért, netán mindkettőért teszik ezt, ami a szálláshely számára az árkedvezményen kívüli többletköltséget jelent. Érdemes-e ennyire sok költséggel belemenni az árversenybe vagy jobb félgőzzel futni, de több profitot termelni? - teszi fel a kérdést Nyáry Gusztáv, aki szerint az a pénz, amit a vállalkozás az árkedvezményre és az akciós oldalak jutalékára, ill.hirdetési díjára szánna jobban megtérülne, ha saját marketingbe fektetnék be.
Önnek mi a véleménye? Érdemes-e részt venni az ilyen és ehhez hasonló akciókban? Írja meg nekünk!