A „Minden élménnyel több leszel.” üzenetet közvetítő kampány keretében májustól szeptemberig újabb konkrét régiós ajánlatok vagy programok adnak okot az utazásra, miközben egy személyes történetbe csomagolva bemutatják, hogy a belföldi üdülés milyen személyes élményeket kínál és érzelmileg hogy hat az utazóra. Az ország és a belföldi utazások iránti pozitív érzelmi viszonyulást kívánja erősíteni az új, „Magyarország - Szívedhez legközelebb” szlogen is.
A kampány célja
A Magyar Turizmus Zrt. kampányának célja a lakosságot a jelenleginél számottevően több ott-tartózkodással járó hazai utazásra ösztönözni. A belföldi utazás megítélésének és társadalmi elfogadottságának növelésével a társaság stratégiai célja, hogy a belföldi utazás mozgalommá, értékké és trenddé váljon. Ebből következő kommunikációs célként nem önmagában Magyarország, hanem az utazás gondolatának népszerűsítését határozta meg, mely az ország újszerű bemutatásán túl a belföldi utak személyes érzelmi hasznát helyezi a középpontba.
A kampány elemei
Az élményalapú stratégiai üzenet továbbra is minden megjelenés esetében egy konkrét programajánlatra épül, amely nem egy régió, hanem egy turisztikai termék (pl. gasztronómia, wellness, stb.) népszerűsítéséhez kapcsolódik.
A belföldi kampány során május-szeptember között az alábbi ajánlatok, programok csábítanak utazásra:
- „Vár a Dunakanyar”, Budapest-közép-dunavidéki régiós programokkal – május
- Kulturális és gasztronómiai rendezvények, dél-alföldi régiós programokkal – május, illetve augusztus, szeptember
- Kulturális turizmus, dél-dunántúli régiós programokkal – május
- „Merítsen energiát a természetből” akció, Tisza-tavi régiós programokkal – május, augusztus
- „Pontyok és porontyok” akció, Tisza-tavi programokkal – május
- Júniusi lakomák – észak-magyarországi programokkal – május-június
- Kulturális turizmus nyugat-dunántúli programokkal – május-június
- Kulturális turizmus, fesztiválok, várak-kastélyok, bor-gasztro – közép-dunántúli programokkal – május-június
- „Tiszta erőből Nyár” – balatoni programokkal – május-augusztus
- Kaland 7-ek – észak-magyarországi programokkal – június
- „Észak-alföldi fürdőtúra” – június
- „Élményekkel egészségesen” – Budapest-közép-dunavidéki régiós programokkal – június-július
- Egészségturizmus, közép-dunántúli ajánlatokkal – június-július
- Kajak-kenu világbajnokság – dél-alföldi programokkal – június-július
- VizesKEDDj! – észak-magyarországi ajánlatokkal – augusztus-szeptember
- Biotúrák az egészség jegyében, észak-alföldi régiós programokkal – augusztus-szeptember
Az MT Zrt. Közép-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága a helyi TDM egyesülettel közösen további marketingakciókat bonyolít le a régió turisztikai ajánlatainak népszerűsítésére a május-szeptemberi időszakban.
A kampány marketingeszközei
A Magyar Turizmus Zrt. a kampány programjait elsősorban online felületeken népszerűsíti, tekintettel arra, hogy a belföldi utazáson részt vevők kétharmada az internet segítségével gyűjt ismereteket. Ezért az internet mint fő turisztikai információforrás mindig megjelenik az egyéb kommunikációs eszközökön is, az adott akcióhoz kapcsolódó honlap címének feltüntetésével. A nemzeti turisztikai marketingszervezet ezen kívül különböző sajtóorgánumokat is bevet a hazai utazóközönség megszólítására: az érdeklődők figyelmét elsősorban női magazinok, TV újságok, gasztronómiai lapok és megyei sajtótermékek hirdetései hívják fel a belföldi kampányra. A belföldi utazásra invitáló üzeneteket továbbá az ország nagyvárosaiban óriásplakátok és city light plakátok, valamint közlekedési járműveken elhelyezett hirdetések, illetve rádiószpotok is közvetítik.