Ennek jegyében Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója és Molnár József, a BTSZK ügyvezető igazgatója stratégiai együttműködési megállapodást írt alá március 3-án, az Utazás 2011 – 34. Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás szakmai konferenciáján. A társaságok a jövőben felszámolják az eddigi párhuzamosságokat a magyar főváros népszerűsítésére irányuló marketingfeladatok tekintetében, megosztják egymás között a szakmai feladatokat, valamint közösen, egységes Budapest-stratégiát és gördülő akciótervet dolgoznak ki az MT Zrt. 2011. évi Új vizeken c. marketingterve alapján.
Marketing itt, informálás ott...
...de segítenek egymásnak
Az együttműködés keretében a két társaság a jövőben egymással egyeztetve készíti el marketingtervét, és számos eszközzel segíti egymás munkáját. Annak érdekében, hogy az utazók minél teljesebb képet kapjanak Budapest turisztikai kínálatáról, az MT Zrt. és a BTSZK továbbra is a lehető legtöbb alkalommal közösen jelenik meg turisztikai kiállításokon és vásárokon, valamint együttműködik speciális turisztikai termékekre és meghatározott célcsoportokra fókuszált tematikus rendezvények, illetve a magyar fővárosba irányuló újságírói tanulmányutak szervezése során. A két társaság továbbá összehangolja online megjelenéseit, kutatási és a hivatásturizmus területén végzett szakmai tevékenységét, valamint együttműködnek a Budapestre látogató utazók számára számos kedvezményt nyújtó Budapest Kártya értékesítésében és népszerűsítésében is. A stratégiai megállapodás további eleme, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) rendszeres, a kínálat valamennyi elemére kiterjedő töltését, frissítését a BTSZK végzi Tourinform irodáin keresztül.