És, hogy mivel lehet ott tartani a magyar turisták növekvő táborát (tavaly 32 644-en utaztunk a keleti osztrák tartományba), az elég sokrétű. Mindenekelőtt hegy, hegy és hegy, még a nyári szezonban is, melyről a csütörtöki esemény leginkább szólt. Azt tudjuk, hogy télen sokan utazunk síelni a stájer hegyekbe, de mi van, ha nincs hó. Akkor lehet szerezni a via ferrata szülőhelyeként számon tartott Ramsau am Dachstein régióban lehet szerezni via ferrata igazolványt. Na, ilyen eddig nem volt. Vészhelyzetekre is felkészítő elméleti képzésen átesve akár 1200 méteres falon is felmászhatunk. A Gesäuse régióban pedig 1-3 napos fotós oktatáson vehetnek részt az utazók.
Eddig a hegy, jöjjön a has! Ínyenctúrák bringán, Kelet-Stájerosrszágban - jól hangzik. De négy napos torkoskodás nincs „ingyen”; a 160 kilométeres gasztrokörúton - sajtbarlang, pálinka 2900 méternyi szintet kell abszolválni. Rendben, elektromos bringán. Folytassuk borral! Egy születésnap mindig ok a poharazgatásra; 230 évesek a létüket II Józsefnek köszönhető stájer vidéki borozók - Buschenschank -, melyekkel 8 borúton ismerkedhetünk. Ha valakinek a borozók klasszikus, nehéz étkekkel teli fatányérosa azért nem jön be, mert nem eszik húst, se búsúljon; idén újdonságként vegetáriánus és vegán ételeket is kínálnak. Az ínyenckedés a tartományi főváros Grazban is folytatódik. Például a 700 vendéget kiszolgáló „Ínyencfőváros hosszú asztala”, vagy kulináris városnéző túrákon.
Szintén újdonság, hogy betekintést nyerhetünk idén 20 biogazdaságba. Lesz ott almabor, tökmagolaj, illetve kicsit visszatérve a borokhoz, a bioborok is kiemelt figyelmet kapnak idén. Hogy miért e sok eszem-iszom? Mert a stájerek úgy találják, hogy mi magyarok szeretjük a hasunkat, mi több, ínyencek vagyunk.
Bizonyára még a szinglik is azok, akiket úgy tűnik, hogy a stájer turisztikai marketing nem hordának, hanem potenciális turistának tekint, így idén számos programot dolgoztak ki számukra. Például a mennybe repítik őket gyrokopterrel a kapfenbergi reptérről. És még számos egyéb program; jöhetnek kutyás, gyerekes és örök szinglik. Utóbbiak számára még egy kézikönyvet is kiadnak a stájerek. Csak csajoknak - 7 barátnőnek egy héten keresztül - wellnesst és masszázst kínálnak. El ne feledjük, nem csak szingliknek, Stájerország termálfürdőivel, 180 éves fürdőhagyományaival is igyekszik megnyerni a magyar utazóközönséget.
Csajozás vagy pasizás után pedig lehet alá lehet szállni Altaussee sóbányáiba, ahol a Hitlerék az elrabolt műkincseket őrizték, míg a szövetségesek rá nem bukkantak. A földalatti túrák apropója a George Clooney főszereplésével itt forgatott film, a Műkincsvadászok. Az úti élmények adta kincsekkel megrakodva pedig ki ne hagyjuk a száguldás megszállottai az idén 11 év szünet után visszatérő, a spielbergi Red Bull Ringen megrendezésre kerülő Forma 1 osztrák futamát.
A csütörtöki sajtótájékoztatón mutatkozott be a hazai közönségnek a Steiermark Tourismus új vezetője, Erich Neuhold. A stájer turisztikai marketingszervezet helyi születésű új igazgatója korábban az Österreich Werbung nemzetközi piacokért felelős részlegét vezette. Neuhold a Turizmus Online érdeklődésére elmondta, hogy Magyarország a németek után a stájerek második számú küldőpiaca. Megtudtuk, hogy bár honfitársaink téli-nyári megoszlása 65% a tél javára, de feljövőben a nyár. És hogyan, mivel fogható meg a magyar utazó? „A magyarok szeretik élvezni az életet, fontos a kitűnő étel és a kényelmes szállás; ezt nálunk meg is kapják” - ismertette Neuhold. Hozzátette: nem a fő szempontunk a túrázás. De vajon szempontunk lehet-e az idén kiemelten marketingelt termál turizmus? Az igazgató elismerve, hogy bár Magyarországgal ezen a téren valódi kihívás versenyre kelni, a stájerországi tartózkodás meghosszabbításaként, érdekességként vonzók lehetnek számunkra. „Murau a magyarok első számú kedvence. Ezt követi a dachsteini régió. Azonban az 1-2 éjszakás grazi városlátogatások feljövőben vannak” - sorolta Neuhold a népszerű helyeket. „Szeretnénk, ha a tartományi fővárosban is egyre több időt töltenének a magyarok” - mondta Erich Neuhold összhangban a Steiermark Tourismus 2020-ig szóló marketingstratégiájával, mely vendégek tartózkodási idejének meghosszabbítását tűzte ki célul. |