A múlt hét közepén mutatta be a Facebooktól Mark Zuckerberg személyesen, hogyan néz majd ki az oldal új hírfolyama, tehát lényegében az oldal.{youtube|id=YaQQHYQHnMk|width=560}
Ahogy az a sajtóban kiszivárgott hírekben megjelent, az új rendszer típusok szerint szűri az ismerőseink által posztolt tartalmakat, és külön hírfolyamban jeleníti meg a fotókat, videókat, zenéket, szöveges üzeneteket, illetve a facebookos játékok üzeneteit, amitől azt várják, hogy az oldal könnyebben áttekinthető, letisztultabb lesz, mintha csak - ahogy Zuckerber fogalmazott -, egy személyre szabható újság lenne.
Erre a fejlesztők szerint azért volt szükség, mert a legtöbb felhasználó szerint az oldal túlzsúfolttá vált, egyes piacokon a felhasználók egy időre vagy örökre törölték magukat az oldalról, mivel belefáradtak a nyüzsgésbe, az állandó információfolyamba. A statisztikák azt mutatják, hogy ma egy átlagos üzenőfal felét fotók, harmadát pedig a felhasználó által lájkolt oldalak (cégek, márkák, sportcsapatok, sztárok) posztjai töltik meg.
Az új üzenőfali rendszerben ezért külön hírfolyamba szervezik a különböző típusú tartalmakat, de a felhasználóknak meglesz a lehetősége, hogy ka régi, ömlesztett folyamot láthassák, amiben kronológiai sorrendben minden megjelenik.
Mit jelent mindez a márkáknak?
Seth Simonds az AdAge-en öt pontban foglalta össze, hogy mindezek a változások mit jelentenek majd az oldalon jelenlévő márkák számára. Az első és legfontosabb, hogy a Facebook véleménye szerint feladta a küzdelmet, hogy a felhasználók ismerőseinek megosztásai közé tegyék be a márkák posztjait, helyette egy elkülönített rovatban lesz minden, amit egy adott felhasználó követ.
A videók és képek előnyben részesítése jó hír a márkák számára is, üzeneteik hasonlóan "szélesebb vásznon" jelennek majd meg. A külső linkeknek nagyobb teret ad a Facebook, tehát ha egy felhasználónak több ismerőse is ugyanazt a cikket, külső tartalmat osztja meg, akkor az hangsúlyosabban jelenik majd meg a hírfolyamában, ami jó hír például a hírmédiának.