Az MT Zrt. trendriportjából megtudható többek között, hogy az osztrákok a legjobban költő turisták közé tartoznak, illetve a legnagyobb utazási hajlandósággal bíró európai nemzet. Az Európai Unió Eurobarometer felmérése alapján az Ausztriában megkérdezettek 77 százaléka válaszolt úgy, hogy a gazdasági nehézségek továbbra sem befolyásolják idei utazásaikat.
A hosszabb szabadságok szempontjából az osztrákok számára idén eddig Olaszország, Horvátország és Németország volt a sláger. Az ausztriai utazási irodák szövetségének, az ÖRV-nek (www.oerv.at) az összesítése szerint az idei nagy visszatérő Görögország, ahol október végéig az osztrák foglalások száma 30 százalékkal meghaladta a tavalyi év azonos adatait, míg Törökország esetében is 20 százalék feletti növekedés volt tapasztalható a foglalásokban.
A jó ár-érték arányú desztinációk esetében is egyre több osztrák turista részesíti előnyben az all inclusive szolgáltatásokat, így ezen termékkör bővítése melegen javasolt a magyar szolgáltatók számára is. Trendszerűség látszik még kirajzolódni a hajóutak vonatkozásában is: az osztrák utazók tengerjáró hajókra foglalt körutazásainak részaránya évről évre dinamikusan nő, s egyre nagyobb részarányt tesz ki a turisztikai tortából.
Nyugati szomszédunktól az elmúlt években rekordszámban érkeztek turisták Magyarországra. Tavaly a vendégek száma (300 ezer), míg 2011-ben a vendégéjszakák száma (810 ezer) döntötte meg az eddigi rekordokat. A jó eredmények megtartása, s az Ausztriából érkező beutazás további ösztönzése érdekében az MT Zrt. számos eszközt bevet az osztrák piacon.
A klasszikus értékesítés-ösztönző és marketingeszközök mellett az MT Zrt. ausztriai képviselete egyre nagyobb hangsúlyt helyez a kapcsolati-marketing nem szokványos eszköztárára is, amelyre példa az ausztriai magyarok körében folytatott turizmus-mozgalom is. Az MT Zrt. Rot-Weiß-Rot in Ungarn szlogen alatt kezdeményezett mozgalmára az osztrák média- és marketingszakemberek szakmai lapja, a Medianet, valamint a Faktum turisztikai magazin egyaránt felfigyelt.
A tavasszal Linzben első alkalommal megrendezett magyar turisztikai fesztivál 500 ezer euró, azaz mintegy 150 millió forintnak megfelelő hírértéket generált az osztrák sajtóban. Az MT Zrt. ausztriai képviselete évente 35-40 sajtóutat szervez, ami ebben az évben további 700 ezer euró média-megjelenést produkál. Sikeres volt az október 3-án harmadik alkalommal megrendezett Nagy Magyar Turizmusnap is, amely mára az osztrák-magyar turisztikai szakma első számú találkozóhelyévé nőtte ki magát. A résztvevők 70 százaléka (!) nyilatkozott úgy, hogy a szakmai nap konkrét üzleti lehetőséghez segítette.
Részletesen elemzi az osztrák vendégforgalom idei alakulását az MT Zrt. friss trendriportja, amelyből megtudható, hogy az évszázad árvize miatti júniusi forgalomkiesés, valamint az augusztusi „naptárhatás” miatt összességében – a tavalyi bázishoz képest – egy 2-2,5 százalékos csökkenés várható az osztrák vendégéjszakák számát illetően a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Ez az érték azonban még így is az elmúlt évtized egyik legjobb eredményének számít majd.
Az osztrák turisták költési hajlandóságának növekedése miatt, a jelzett kismértékű vendégforgalom-csökkenés várhatón nem okoz majd e szegmensből bevételkiesést a hazai szolgáltatóknál. A némileg kevesebb osztrák turista, várhatóan többet költ – foglalható össze a jelentés üzenete. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot 'fizetnek be' a hazai költségvetésbe.
Az osztrákok utazási szokásairól készült aktuális trendriport teljes változata itt érhető el.
Forrás: Turizmus Online