Nálunk költik pénzüket az osztrákok

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete elkészítette az idei évre vonatkozó friss piaci előrejelzését, amely szerint Magyarország előreláthatólag idén is megőrzi dobogós helyét mint az osztrákok rövid távú (1-3 napos) szabadságának úti célja. 

Az MT Zrt. trendriportjából megtudható többek között, hogy az osztrákok a legjobban költő turisták közé tartoznak, illetve a legnagyobb utazási hajlandósággal bíró európai nemzet. Az Európai Unió Eurobarometer felmérése alapján az Ausztriában megkérdezettek 77 százaléka válaszolt úgy, hogy a gazdasági nehézségek továbbra sem befolyásolják idei utazásaikat.

A hosszabb szabadságok szempontjából az osztrákok számára idén eddig Olaszország, Horvátország és Németország volt a sláger. Az ausztriai utazási irodák szövetségének, az ÖRV-nek (www.oerv.at) az összesítése szerint az idei nagy visszatérő Görögország, ahol október végéig az osztrák foglalások száma 30 százalékkal meghaladta a tavalyi év azonos adatait, míg Törökország esetében is 20 százalék feletti növekedés volt tapasztalható a foglalásokban.

A jó ár-érték arányú desztinációk esetében is egyre több osztrák turista részesíti előnyben az all inclusive szolgáltatásokat, így ezen termékkör bővítése melegen javasolt a magyar szolgáltatók számára is. Trendszerűség látszik még kirajzolódni a hajóutak vonatkozásában is: az osztrák utazók tengerjáró hajókra foglalt körutazásainak részaránya évről évre dinamikusan nő, s egyre nagyobb részarányt tesz ki a turisztikai tortából.

Nyugati szomszédunktól az elmúlt években rekordszámban érkeztek turisták Magyarországra. Tavaly a vendégek száma (300 ezer), míg 2011-ben a vendégéjszakák száma (810 ezer) döntötte meg az eddigi rekordokat. A jó eredmények megtartása, s az Ausztriából érkező beutazás további ösztönzése érdekében az MT Zrt. számos eszközt bevet az osztrák piacon.

A klasszikus értékesítés-ösztönző és marketingeszközök mellett az MT Zrt. ausztriai képviselete egyre nagyobb hangsúlyt helyez a kapcsolati-marketing nem szokványos eszköztárára is, amelyre példa az ausztriai magyarok körében folytatott turizmus-mozgalom is. Az MT Zrt. Rot-Weiß-Rot in Ungarn szlogen alatt kezdeményezett mozgalmára az osztrák média- és marketingszakemberek szakmai lapja, a Medianet, valamint a Faktum turisztikai magazin egyaránt felfigyelt.

A tavasszal Linzben első alkalommal megrendezett magyar turisztikai fesztivál 500 ezer euró, azaz mintegy 150 millió forintnak megfelelő hírértéket generált az osztrák sajtóban. Az MT Zrt. ausztriai képviselete évente 35-40 sajtóutat szervez, ami ebben az évben további 700 ezer euró média-megjelenést produkál. Sikeres volt az október 3-án harmadik alkalommal megrendezett Nagy Magyar Turizmusnap is, amely mára az osztrák-magyar turisztikai szakma első számú találkozóhelyévé nőtte ki magát. A résztvevők 70 százaléka (!) nyilatkozott úgy, hogy a szakmai nap konkrét üzleti lehetőséghez segítette.

Részletesen elemzi az osztrák vendégforgalom idei alakulását az MT Zrt. friss trendriportja, amelyből megtudható, hogy az évszázad árvize miatti júniusi forgalomkiesés, valamint az augusztusi „naptárhatás” miatt összességében – a tavalyi bázishoz képest – egy 2-2,5 százalékos csökkenés várható az osztrák vendégéjszakák számát illetően a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Ez az érték azonban még így is az elmúlt évtized egyik legjobb eredményének számít majd.

Az osztrák turisták költési hajlandóságának növekedése miatt, a jelzett kismértékű vendégforgalom-csökkenés várhatón nem okoz majd e szegmensből bevételkiesést a hazai szolgáltatóknál. A némileg kevesebb osztrák turista, várhatóan többet költ – foglalható össze a jelentés üzenete. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot 'fizetnek be' a hazai költségvetésbe.

Az osztrákok utazási szokásairól készült aktuális trendriport teljes változata itt érhető el.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.