Nem hivatal, rugalmasan változó marketingszervezet

A piaci változásokkal összhangban a közelmúltban néhány hónap alatt átalakította szervezeti felépítését a brit turisztikai hivatal, a Visit Britain. Az összességében 45 (részben betöltetlen) álláshelyet megszüntető átszervezés keretében új európai igazgatót neveztek ki Frances-Anne Callaghan személyében, aki rövid budapesti látogatása alkalmával interjút adott lapunknak.  

ttrend • Milyen okok miatt került sor a változtatásokra?

Az átszervezés célja az volt, hogy kövessük a piaci igények alakulását. Csak egy példa: mivel a telefonos információkérés az összes kapcsolatfelvétel egy százalékát tette ki, megszüntettük ezt a szolgáltatást. Átcsoportosítottuk forrásaink egy részét a feljövő piacokra. Elsősorban ezekre kívánunk fókuszálni a következő évek során: a korábbinál nagyobb hangsúlyt fektetünk Ázsiára és az Európai Unióhoz utóbb csatlakozott országokra, köztük Magyarországra. Indiából több mint ötszázezer látogatóra számítunk néhány éven belül. Kínában minden eszközt igyekszünk megragadni, hogy a 2008-as olimpián népszerűsítsük a 2012-es londoni ötkarikás játékokat. Elsősorban nem új képviseletek megnyitásával, hanem innovatív internetes szolgáltatásokkal igyekszünk erősíteni jelenlétünket ezeken a piacokon.

ttrend • Hogyan épül fel az új szervezet?

Mostantól három regionális – egy ázsiai, egy európai és egy Amerikáért felelős – igazgató tartozik közvetlenül Tom Wright vezérigazgató alá. Európai központunk ezzel egy időben Párizsból Londonba költözött. Dublinban októberben bezárjuk képviseletünket, mivel megítélésünk szerint az ír piac elég érett ahhoz, hogy regionális márkáink, a Visit Scotland, az Enjoy England és a Visit Wales nagy-britanniai irodáiból ki tudják szolgálni az ottani igényeket.

ttrend • Hogy alakul a brit turizmus?

A tavalyi rekordév során 32,1 millió külföldi látogató kereste fel az országot, akik 15,4 milliárd fontot költöttek el nálunk. A vendégszám 7%-kal, a bevételek 8%-kal nőttek 2005-höz képest. Az idén az eddigi adatok szerint folytatódott ez a trend, főleg Amerikából és az Európai Unió 15 új tagállamából emelkedett a forgalom. A magyarországi turisták száma már tavaly is kiugró, 48 százalékos növekedést mutatott, az idén az első negyedévben pedig még ennél is nagyobb, 59 százalékos emelkedést regisztráltunk. Szerencsére rengeteg járatot közlekedtetnek a két ország között a diszkont-légitársaságok, és ez kedvezően hat a forgalom alakulására.

ttrend • Mi jellemző még a magyar beutazóforgalomra?

A magyar turisták többsége elsősorban Londonba utazik, de egyre többen érdeklődnek Skócia, illetve Anglia más vidékei iránt is. Ők remélhetőleg előbb-utóbb felkeresik a királyság más részeit is, hiszen a magyarok jelentős része, hetvenöt százaléka visszatérő vendég.

ttrend • A régióban hol működik még irodájuk Budapesten kívül?

A budapesti eleve regionális központ, innen szolgáljuk ki a cseh és a lengyel piacokat, Szlovákiát igyekszünk a magyar, az osztrák és a cseh irodánkból lefedni. A két legújabb uniós tagállamban, Romániában és Bulgáriában még nincs képviseletünk, de valószínűleg komoly létszámú irodát nem is nyitunk a közeljövőben. Várhatóan Budapestről fogjuk ezeket a piacokat is kiszolgálni, maximum egy-egy képviselőt nevezünk ki az említett országokban.

ttrend • Mi a legfőbb céljuk a magyar piacon?

Hogy egyre inkább felhívjuk az utazók figyelmét, ne csak Londont keressék fel. Továbbá igyekszünk meggyőzni az embereket arról, hogy nem igaz az a feltevés, hogy a britek nem barátságosak. Igenis azok. Jövőre, a pekingi olimpia után elkezdjük a 2012-es londoni olimpiai játékok promócióját is. De csak Peking után, mivel nem akarjuk, hogy a korábbi esemény háttérbe szorítsa a mi rendezvényünket. A tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a turistaforgalom igazából az olimpiát követően három-négy évvel jut el a csúcsra az adott városban. 2012-ben Kelet-Londonban lesz a sportversenyek többsége, ahol a szükséges infrastruktúra hatvan százaléka már most is rendelkezésre áll. Már épül a közvetlen kapcsolat Párizs felé, ahonnan a tervek szerint az olimpiára két óra alatt el lehet majd jutni vonaton.

ttrend • A honlapjukon olvasom, hogy a marketingben partnerségre törekszenek a neves brit márkákkal. Mit jelent ez?

 Nagy-Britannia sokak számára nem csupán egy országot jelent, hanem egész életstílust képvisel. A fogyasztónak élményre van szüksége, és a népszerű brit márkák ezt segíteni tudják. Globális együttműködést kötöttünk például az EMI lemezkiadóval, remélhetőleg Magyarországon is beindul ez a kooperáció. Svájcban pedig a Twinings teával működünk együtt. Németországban a Sonyval a Da Vinci kód című film bemutatója kapcsán, Magyarországon pedig a Monthy Python-DVD kiadójával kooperálunk.

ttrend • Ki tartja fenn a Visit Britaint, és mekkora összegből gazdálkodnak?

Nonprofit szervezetként működünk, és 35,5 millió fontot kapunk a kormányzattól évente, de ez az összeg már tíz éve nem változott! Ezenfelül húszmillió font saját bevételre kell szert tennünk. Ezt főleg stratégiai partnerségi kapcsolatokon keresztül valósítjuk meg, elsősorban közös akciókat finanszírozunk ezekből a bevételekből. A honlapunkon online bolt is működik, amelyben londoni közlekedési bérletet, koncert- és vonatjegyet, valamint színházi belépőket is árusítunk. Ezek a szolgáltatások persze nemcsak a bevételt szolgálják, hanem ügyfeleink még teljesebb körű kiszolgálását. A saját bevételeinket természetesen újra befektetjük.

Középiskolások osztályharca

Gődény Gábor, a Visit Britain regionális igazgatója érdekes marketingakcióra hívta fel a figyelmünket. „Szeptembertől középiskolásokat megcélzó kampányt indítunk, amelynek során a versenyző osztályok feladata, hogy kialakítsanak egy virtuális klubot. A diákoknak ki kell találniuk, hogy nézzen ki ez a szórakozóhely belülről, milyen italokat, ételeket kínáljanak ott, persze úgy, hogy az egész nagyon brit legyen. Olyan feladatot akartunk adni, amelybe a diákok bevonhatják szüleiket és tanáraikat is. Fontos nekünk ez a nemzedék, ők lesznek a jövő utazói. Egyébként a nyertes osztály egy hetet tölthet el Nagy-Britanniában. Más kereskedelmi márkákkal és a Viva zenei televízióval közösen bonyolítjuk le a játékot. Egyébként július óta működik a Visit Britain új, magyar nyelvű honlapja, amely összesen már háromezer oldalnyi információt tartalmaz” – emelte ki Gődény Gábor, aki szerint húsz hazai utazásszervező igazán aktív a brit piacon, bár a termékkínálatuk még mindig nagyon London-központú. Ezért szeretnék segíteni az irodákat abban, hogy bővítsék brit árualapjukat, ennek érdekében egyebek mellett évente 2-3 tanulmányutat szerveznek számukra.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.