Március 10. és 12. között Budapestre látogat a gasztronómia nemzetközi szakmai találkozója, a SIRHA szakkiállítás. A szakma nemzetközi találkozóját, ahol három napig minden az aktuális gasztro trendekről, a legújabb élelmiszeripari megoldásokról és a kulináris élvezetekről szól, a zárónapon a világ mesteri séfjeit felvonultató, Bocuse d’Or szakácsverseny magyar válogatója, a Hungarian Selection koronáz meg.
A SIRHA, az élelmiszeripar, a sütő- és cukrászipar, a szálloda- és vendéglátóipar és a gasztronómia új, nemzetközi szakkiállítása, amelyet GL Events leányvállalata, a Hungexpo Zrt. szervez. Lyon, Isztambul, Moszkva, Genf és Shanghai után idén, hazánkban először, Budapesten rendezik meg a kiállítást, ami méltóképp reprezentálhatja a Magyarországon jelenleg zajló gasztronómiai virágzást és a hazai konyha kiválóságát. Tudtuk meg Ganczer Gábortól, a HUNGEXPO Zrt vezérigazgatójától.
Mint mondta, úgy ítélték meg, hogy szükség van egy, a magyar élelmiszeripart, vendéglátást és szállodaipart nemzetközi szinten is reprezentatív módon bemutató regionális kiállításra. Azért esett a választás a SIRHA-ra, mert ennek a kétévente Lyonban megrendezett nemzetközi eseménynek már létezik regionális változata, például Isztambulban, Sanghajban és Genfben is.
A szakmai nemzetközi fórumát, csakúgy, mint az iparág hazai képviselőit a METRO, mint kiemelt szakmai partner támogatja.
„Különleges és mozgalmas évre készül a METRO Kereskedelmi Kft. 2014-ben, és büszkék vagyunk arra, hogy az idén 20 éves hazai és 50 éves nemzetközi évfordulót ünneplő METRO egy egyedülálló nemzetközi szakkiállítás, a SIRHA Budapest továbbá a Bocuse d’Or kiemelt szakmai partnereként indítja el a jubileumi évet. Amikor felvetődött a kiállítás ötlete, nem volt kérdés, hogy a METRO partnere lesz a rendezvénysorozatnak, csak úgy, mint a Bocuse d’Or Akadémiának, amit a lyoni világdöntővel egyetemben évek óta támogat vállalatunk”- mondta el Horváth Imre, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója.
„A METRO egy 21. századi gasztronómiai forgatagot varázsol a SIRHA-ra, ahol minden látogató bátran belemerülhet a programok változatos kínálatába, csak úgy, mint a vásárlókkal együtt élő és lélegző piacon. A közel 800 nm-es kiállítóterünkön a régiós és hazai vezetők szakmai előadásai, VIP lounge, barista bemutatók, a Vevőakadémia séfjeinek bemutatói és a látogatókkal közös workshopok várják vendégeinket” – tette hozzá Horváth Imre.
Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke elmondta, hogy az eredményeknek és az elvárásaiknak megfelelően 2012-ben újraszervezték az akadémiát, amihez a METRO Kereskedelmi Kft. és a HUNGEXPO Zrt. részéről is támogatást kaptak. A sikerek pedig magukért beszélnek, többek között Széll Tamás tavalyi döntőbe jutása és remek 10. helyezése. Az idei cél, természetesen a döntő mellett, a tavalyi eredmény túlszárnyalása, illetve a 2016-os Bocuse d’Or európai finálé rendezési jogának elnyerése, amiért jelenleg Bécsben állunk versenyben.
A SIRHA programjait tovább színesítő, Kolonics Zoltán, a kiállítás cukrász nagykövete által bemutatott Év desszertje verseny, a lyon-i Cukrász Kupa világát idézi meg olyan illusztris vendégek részvételével, mint Jordi Bordas, a 2011-es lyon-i Coupe du Monde de la Patisserie győztes spanyol csapatának tagja, valamint Nicolas Serrano, csokoládé szakértő.
A meghirdetett innovációs verseny díjátadójára szintén sor kerül, a nevezett innovatív termékek bemutatója mellett.
Dr. Simon Péter az a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese az Agrármarketing Centrum standjának kínálatát is kiemelte, ahol a magyar termékek sokszínű választékával, többek között autentikus borkínálattal készülnek a SIRHA kiállításra.
Simon Péter, arról beszélt, fontosnak tartják a vendéglátás, a gasztronómia és az élelmiszeripar megújulási folyamatában való részvételt, továbbá hozzá kívántak járulni a magyar beszállítók kapcsolatainak fejlesztéséhez is.
Ennek egyik fontos eszköze a SIRHA Budapest megrendezése – a vezérigazgató-helyettes véleménye szerint. Így a kiállítás megtartásához a Magyar Turizmus Zrt. mintegy 40 millió forinttal járult hozzá.
A vezérigazgató-helyettes kitért rá: szükség van a magyar sertés-termékpálya szereplőinek segítésére, ez a kormány és a Vidékfejlesztési Minisztérium kiemelt programja. Ezért szervezik meg a magyar szakemberek és a külföldi áruházláncok képviselőinek találkozóját a kiállításon, segítve a magyar termékek piacra jutási lehetőségeinek szélesítését.
A SIRHA március 10. és 12. között több mint 15 ország 250 kiállítóját látja vendégül, mintegy 10 000 nm-en, változatos szakmai és gasztronómiai programokkal, így, ahogy Tihanyi Klára, kiállítás igazgató elmondta, a korábban felállított elvárások – a nemzetköziség, a kihagyhatatlan programok szervezésre, a széles szakmai és állami támogatás megszerzése – már most, az első SIRHA Budapest esetében teljesültek.
Tihanyi Klára, a kiállítás igazgatója többek között elmondta: a bemutató alapvető célja az, hogy a SIRHA Budapest regionális nemzetközi találkozóhely legyen. Emellett elvárásként fogalmazódott meg a magyar szakemberek részéről, hogy a SIRHA ne csak árumustra, hanem szakmai fórum is legyen, ahol a különböző konferenciákon, fórumokon alkalom adódik a véleménycserére, ismeretszerzésre és a szakmai újdonságok megismerésére.
A SIRHA BUDAPEST kiállításról:
Az élelmiszeripar, sütő- és cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar és a gasztronómia új, nemzetközi kiállítása. A SIRHA kiállítást a franciaországi székhelyű GL Events alkotta meg és napjainkban a nemzetközi szakmai rendezvények vezető kiállításai közé tartozik.
A Lyon-ban tartott kiállításról számokban:
2220 kiállító és márka
162 000 szakmai látogató
179 000 külföldi látogató 130 országból
napi 1200 bemutató
Lyon, Isztambul, Moszkva, Genf és Shanghai után a GL Events leányvállalata, a Hungexpo Zrt. hatodikként rendezi meg Budapesten a szakvásárt 2014. március 10. és 12. között. A közép-kelet-európai régióban egyedülálló, a teljes iparágat összefogó nemzetközi fórumot teremt a SIRHA Budapest, mely kétévente kerül megrendezésre.
Forrás: Élelmiszer Online