Nem lesz törzsvendég, úgyhogy mindegy...

Márkáktól függetlenül rossz a csapolt sörök minősége a turisztikailag fontos övezetekben. A turisták által látogatott vendéglátóhelyeken gyakorta nem figyelnek a sörök minőségére. Miután a vendégek jelentős része nem visszajáró törzsvendég, a sörözők legalább 40 százalékában megkárosítják a vendégeket, mert nem megfelelően csapolják a söröket, állítják a bükfürdői vállalkozók.

A településen ezért a TDM szervezet a helyi vállalkozásokkal közösen ingyenes sörcsapoló tanfolyamot szervez a turistáknak. 

Az ország negyedik legnagyobb turisztikai régiójának vállalkozói ezért most ingyenes sörcsapolási tanfolyamot szerveznek annak érdekében, hogy a turisztikai szezon beindulása előtt javuljon az ország vendéglátósainak sörcsapolási technikája.

A márkáktól független tanfolyamra azok is jelentkezhetnek, akik a közeljövőben kívánnak utazni valamely hazai turisztikai régióba. Így akár a tanfolyamon elhangzottak alapján a turisták maguk is ellenőrizhetik a sörök minőségét. Hovatovább, ha a vendéglátós engedi, a turista maga mutathatja meg azt, hogyan is kell sört helyesen sört csapolni, írja közleményében a Bükért Vállalkozók Egyesülete.

Kerekes Szilárd, az egyesület elnöke szerint: több sörfogyasztást vizsgáló felmérés is bizonyítja, hogy a magyarok egy jelentős része ódzkodik a csapolt sörök fogyasztásától. A rendszeresen sörözők mindössze 30-35 százaléka fogyaszt ma rendszeresen csapolt sört. A kilencvenes években a magyarok évi másfél millió hektoliter ittak a csapokból, manapság csak
hatszázezer kerül a korsókba. – mondta Kerekes. 

Kiss Péter, az egyesület alelnöke mindezekhez hozzátette: sokan azért nem isznak csapoltat, mert azt hiszik, hogy a vendéglátósok azzal próbálják megkárosítani őket, hogy vizezik a söröket. Ez persze tévhit, hiszen a zárt rendszerben működnek a csapok, lehetetlen felvizezni a söröket. Mindössze a szénsav mennyiségével „játszhatnak” a csaposok egy kicsit. Ezt viszont azonnal észre is tudja venni a vendég és reklamálhat. 

Kiss Péter, aki egyben Bükfürdő egyik sörözőjének tulajdonosa is, úgy véli: a sörök minőségét azzal lehet a legjobban elrontani, hogy sok helyen nem tisztítják rendszeresen, naponta (!) a sörcsapok vezetékrendszerét. A csőben felhalmozódó élesztő pedig minőségi problémákat okozhat. Ronthat a sör élvezeti fokából az is, ha a figyelmetlen csapos rossz szögben tartja
a poharat, nem fejlődik megfelelő mértékben a pohárban a hab. E mellett még számos hibát lehet felsorolni, amelyekre a „tudatos sörfogyasztók” figyelmét felhívják majd a tanfolyamon.

Ugyanakkor Kiss szerint a vendéglátósok érdeke is a megfelelő minőség elérése: rossz sör esetén már két-három pohártól is, egyszerűen „felpuffad” a hasa, jó minőség esetén 5-6 pohárral is megihatunk úgy, hogy nem lesz telt érzése a vendégnek. Mindez bevétel szempontjából sem utolsó szempont.

Pálffy Tamás, a helyi TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment egyesülete) szakembere szerint: az évente 750.000 vendégéjszakát generáló városban az országos átlagnál elégedettebbek a turisták. Ennek egyik oka, hogy a városban a mintegy 500 kisvállalkozás működik az idegenforgalomra alapozva, ráadásul a település rendelkezik egy magas színvonalú vendéglátó iskolával, így az átlagnál több a szakképzett munkatárs a régióban.
Ugyanakkor a szállodákban és magánszállásokon az átlagnál több a visszajáró törzsvendég, akik minőségi kifogásaikat bátran szóvá is teszik törzshelyük üzemeltetőinek.

Az első, márkáktól független sörcsapoló tanfolyamot az Utazás 2012 kiállításon tartják, csütörtökön 11.15 - től. A nyaralásra készülő turisták az ingyenes tanfolyamra az irjmost@freemail.hu címen jelentkezhetnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.