Nem ő tárgyalt, és nem azt ígérte

Keddi hírlevelünkben már beszámoltunk a siófoki polgármesternek a Magyar Turizmus Zrt. Winter Invasion kampányával kapcsolatos kritikájáról.

A kialakult nézetkülönbséget tárgyaláson próbálta meg tisztázni Balázs Árpád az MT Zrt. képviselőivel. Az egyeztetés után a Magyar Távirati Iroda kiadott egy hírt, ebből idézünk: „Siófok polgármestere ígéretet kapott a Magyar Turizmus Zrt. elnökétől, hogy a jövőben egyeztetnek velük arról, hogy milyen tartalmú reklámok készüljenek. Ezt Balázs Árpád, a Balaton-parti város önkormányzatának vezetője közölte az MTI-vel szerdán, miután találkozott Niklai Ákossal, az MT Zrt. elnökével. A megbeszélésre azt követően került sor, hogy a polgármester tiltakozását fejezte ki, mert az MT Zrt. megbízásából olyan reklámanyagot készítettek külföldiek invitálására, amelyben történelmi példát alapul véve azzal csalogatják a vendégeket, hogy a rómaiak, a törökök és a szovjetek is a tervezettnél hosszabb ideig maradtak.”

A hírre az alábbiakban reagált a Magyar Turizmus Zrt.: „Az MTI hírben szereplő állításokkal ellentétben Dr. Niklai Ákos az MT Zrt. elnöke nem találkozott Balázs Árpád polgármester úrral. A találkozón Asztalos Zoltán, az MT Zrt. belföldi hálózati igazgatója, valamint Dani Barbara, az MT Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Irodájának igazgatója vett részt. A megbeszélésen nem hangzott el olyan ígéret, amely szerint az MT Zrt. a jövőben egyeztetni fog Siófok Polgármesteri Hivatalával, tekintettel arra, hogy a nemzeti turisztikai marketingszervezet tevékenységével kapcsolatos egyeztetések a megfelelő fórumokon (pl. Országos Idegenforgalmi Bizottság, Regionális Idegenforgalmi Bizottságok) és szakmai találkozókon zajlanak, ahol az önkormányzatok és azok országos szövetségei is képviseltetik magukat. Az ország mintegy 3200 településével ugyanis nem lehetséges egyenként egyeztetést folytatni. A Magyar Turizmus Zrt. természetesen a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottságnak is bemutatta a 2006. évi marketingtervét, az egyeztetést követően a RIB szakembereinek véleménye a marketingtervbe beépítésre került. A Magyar Turizmus Zrt. részt vesz továbbá a régióban szervezett szakmai konferenciákon is, ahol szintén lehetőség nyílik a szakmai tevékenység egyeztetésére. Fentieken kívül az MT Zrt. 2006. május 18-án szakmai- és sajtóprezentációt tartott a Balatonnál a Balaton turizmusával és a Balaton népszerűsítésére irányuló turisztikai marketingtevékenységgel kapcsolatban, amely prezentációra meghívta a témában érdekelt balatoni önkormányzatokat, intézményeket, szolgáltatókat és újságírókat is. Számos lehetőség kínálkozik tehát a nemzeti turisztikai marketingtevékenység egyeztetésére és a jól bevált gyakorlat szerint az MT Zrt. marketingterve a Regionális Idegenforgalmi Bizottságok, a Szakmai Szervezetek, az Igazgatóság és a Felügyelő Bizottság jóváhagyását követően válik véglegessé. A marketingterv alapján készülő akcióterv pedig – amely tartalmazza a Társaság által az év során kivitelezett valamennyi (mintegy 2000 akciót)  –  mindenki számára elérhető folyamatosan a Zrt. www.itthon.hu honlapján. A szakma képviselői itt tájékozódhatnak arról is, hogy mely akciókhoz csatlakozhatnak. Az MTI hírben megjelent állítással ellentétben, nem a Magyar Turizmus Zrt., hanem Siófok város polgármestere nevezett meg kapcsolattartót. Siófok város Turisztikai Desztinációs Szervezete nevében az MT Zrt. balatoni marketing szervezetével Hoffmann Henrik, a Hotel Residence igazgatója fogja tartani a kapcsolatot. Az MT Zrt. – a hírben megjelentekkel ellentétben – hangsúlyozza továbbá, hogy a Budapest Winter Invasion kampány nem Magyarország, hanem Budapest utószezoni forgalmának a fellendítése érdekében készült.”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.