A kialakult nézetkülönbséget tárgyaláson próbálta meg tisztázni Balázs Árpád az MT Zrt. képviselőivel. Az egyeztetés után a Magyar Távirati Iroda kiadott egy hírt, ebből idézünk: „Siófok polgármestere ígéretet kapott a Magyar Turizmus Zrt. elnökétől, hogy a jövőben egyeztetnek velük arról, hogy milyen tartalmú reklámok készüljenek. Ezt Balázs Árpád, a Balaton-parti város önkormányzatának vezetője közölte az MTI-vel szerdán, miután találkozott Niklai Ákossal, az MT Zrt. elnökével. A megbeszélésre azt követően került sor, hogy a polgármester tiltakozását fejezte ki, mert az MT Zrt. megbízásából olyan reklámanyagot készítettek külföldiek invitálására, amelyben történelmi példát alapul véve azzal csalogatják a vendégeket, hogy a rómaiak, a törökök és a szovjetek is a tervezettnél hosszabb ideig maradtak.”
A hírre az alábbiakban reagált a Magyar Turizmus Zrt.: „Az MTI hírben szereplő állításokkal ellentétben Dr. Niklai Ákos az MT Zrt. elnöke nem találkozott Balázs Árpád polgármester úrral. A találkozón Asztalos Zoltán, az MT Zrt. belföldi hálózati igazgatója, valamint Dani Barbara, az MT Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Irodájának igazgatója vett részt. A megbeszélésen nem hangzott el olyan ígéret, amely szerint az MT Zrt. a jövőben egyeztetni fog Siófok Polgármesteri Hivatalával, tekintettel arra, hogy a nemzeti turisztikai marketingszervezet tevékenységével kapcsolatos egyeztetések a megfelelő fórumokon (pl. Országos Idegenforgalmi Bizottság, Regionális Idegenforgalmi Bizottságok) és szakmai találkozókon zajlanak, ahol az önkormányzatok és azok országos szövetségei is képviseltetik magukat. Az ország mintegy 3200 településével ugyanis nem lehetséges egyenként egyeztetést folytatni. A Magyar Turizmus Zrt. természetesen a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottságnak is bemutatta a 2006. évi marketingtervét, az egyeztetést követően a RIB szakembereinek véleménye a marketingtervbe beépítésre került. A Magyar Turizmus Zrt. részt vesz továbbá a régióban szervezett szakmai konferenciákon is, ahol szintén lehetőség nyílik a szakmai tevékenység egyeztetésére. Fentieken kívül az MT Zrt. 2006. május 18-án szakmai- és sajtóprezentációt tartott a Balatonnál a Balaton turizmusával és a Balaton népszerűsítésére irányuló turisztikai marketingtevékenységgel kapcsolatban, amely prezentációra meghívta a témában érdekelt balatoni önkormányzatokat, intézményeket, szolgáltatókat és újságírókat is. Számos lehetőség kínálkozik tehát a nemzeti turisztikai marketingtevékenység egyeztetésére és a jól bevált gyakorlat szerint az MT Zrt. marketingterve a Regionális Idegenforgalmi Bizottságok, a Szakmai Szervezetek, az Igazgatóság és a Felügyelő Bizottság jóváhagyását követően válik véglegessé. A marketingterv alapján készülő akcióterv pedig – amely tartalmazza a Társaság által az év során kivitelezett valamennyi (mintegy 2000 akciót) – mindenki számára elérhető folyamatosan a Zrt. www.itthon.hu honlapján. A szakma képviselői itt tájékozódhatnak arról is, hogy mely akciókhoz csatlakozhatnak. Az MTI hírben megjelent állítással ellentétben, nem a Magyar Turizmus Zrt., hanem Siófok város polgármestere nevezett meg kapcsolattartót. Siófok város Turisztikai Desztinációs Szervezete nevében az MT Zrt. balatoni marketing szervezetével Hoffmann Henrik, a Hotel Residence igazgatója fogja tartani a kapcsolatot. Az MT Zrt. – a hírben megjelentekkel ellentétben – hangsúlyozza továbbá, hogy a Budapest Winter Invasion kampány nem Magyarország, hanem Budapest utószezoni forgalmának a fellendítése érdekében készült.”