Németország: 2014 a világörökségek éve

2014-ben az UNESCO világörökségek állnak a németországi turisztikai marketing középpontjában. 

Németország az európai utazók legkedveltebb desztinációinak egyike, sőt, az IPK International felmérése alapján 2013-ban az első helyen végzett a európaiak legkedveltebb kulturális úticéljainak listáján. Az Anholt-GFK Roper Nation Brands Index nemzetközi szinten értékelt 50 országa közül Németország a kereslet szempontjából a „kultúra” területén az előkelő ötödik helyet foglalja el.

Németország kulturális kincsei között 37 az UNESCO által is elismert kulturális és természeti műemlék található. „UNESCO-világörökség – Fenntartható kulturális és természeti turizmus” mottóval a Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2014-ben egy saját tematikus évet szentel az UNESCO világörökségi helyszíneknek, amelyek így a nemzetközi marketingtevékenység központi témáját képezik.

Az UNESCO világörökségi helyszínek fontos szerepe a németországi turizmusban

„Az UNESCO-elismerés nemcsak fontos szerepet játszik az úticél Németország életében, hanem a nemzetközi turizmus egy nagyon jelentős minőségi mércéje is – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke.

– Stratégiai partnereivel, a Deutsche UNESCO-Kommission e.V.-val és az UNESCO-Welterbestätten Deutschland e.V.-val közösen a DZT intenzív marketingtevékenységgel szeretné növelni az UNESCO világörökségi helyszínek nemzetközi ismertségét és így erősíteni a németországi kulturális turizmust” – teszi hozzá Petra Hedorfer.

A 2014-es tematikus év keretein belül minden tevékenység előtt áll a DZT és a Deutsche UNESCO-Kommission e.V. közös tematikus év logója. „Az UNESCO mint védjegy növeli az úticél Németország látogatóinak számát, ám mindenekelőtt a fenntartható fejlődés és a népek közötti egyetértés szolgálatában kell állnia. A DZT-vel való együttműködés a 2014-es tematikus év keretein belül lehetőséget ad nekünk arra, hogy még szélesebb körben ismertté tehessük a világ kulturális és természeti örökségét, illetve hogy felnyissuk az emberek szemét az UNESCO-világörökségek értékeire” – magyarázza Dr. Roland Bernecker, a Német UNESCO-Bizottság elnöke.

Világszerte 962 az UNESCO által elismert világörökségi helyszín létezik, ezeknek majd a fele (44 százaléka) található Európában – közülük pedig 37 Németországban. Ezzel az úticél Németország a világörökségi helyszínek száma alapján a negyedik helyen áll Európában. A németországi helyszínek közé fontos templomok, kolostorok, kastélyok sorolhatók, de megtalálhatók közöttük kertek, történelmi városközpontok, ipari műemlékek és teljes természeti tájegységek is. Ezek a helyszínek a németországi turizmus fontos részei, és nagyban hozzájárulnak Németország mint kulturális úticél kiváló külföldi imázsához.

A World Economic Forum 2013 Travel & Tourism Competitiveness Report (Utazási és turisztikai versenyképességi beszámoló) 140 nemzetet összehasonlító felmérésében Németország 6,3 pontot szerzett hétpontos skálán kulturális források kategóriában. A legfrissebb minőségi felmérés alapján a külföldi vendégek 50 százaléka a látnivalók miatt döntött az úticél Németország mellett. A legtöbb kultúrturista az Amerikai Egyesült Államokból (22 százalék) és Nagy-Britanniából (17 százalék) érkezik. A kultúra iránt érdeklődő utazók 34 százalékának fontos érv az utazás mellett az „UNESCO-világörökség” cím, ezzel a világörökségi státusz felér egy nemzetközi minőségi mércével.

A DZT együttműködése az UNESCO-Welterbestätten e.V. egyesülettel

Az UNESCO-Welterbestätten e.V. egyesület 2010 óta a DZT tagja, hogy szoros együttműködéssel segítse a magasan kvalifikált, fenntartható és a műemlékek fennmaradását nem veszélyeztető turizmust a németországi UNESCO világörökségi helyszíneken. A nemzetközi értékesítési és marketingtevékenység magját képezi az internetes megjelenés, egy közös publikáció, illetve az intenzív sajtómunka is. Az érdeklődők a www.germany.travel/unesco oldalon 12 nyelven kapnak multimédiás formában kidolgozott információt az UNESCO-világörökségekről. A DZT 360 fokos panorámaképekkel, fotókkal és videókkal nemcsak informál, de átélhetővé is teszi a világörökségi helyszíneket.

A tematikus év előkészületeihez hozzátartozik egy modern kulturális utazási magazin is, amelynek központi témája az UNESCO lesz. Ezen felül a DZT további tartalmakat generál a közösségi csatornákon is. Ennek érdekében a DZT 2013. márciusban UNESCO világörökségi helyszíneket összekötő túrára küldte az „Everything Everywhere” blogot író (www.everything-everywhere.com) top-bloggert, Gary Arndtot. Ezzel a DZT már jelenleg is tartalmakat generál az „UNESCO-világörökség – Fenntartható kulturális és természeti turizmus” 2014-es tematikus évhez, amellyel aktívan népszerűsíti az úticél Németország összesen 37 világörökségi helyszínét.

A német világörökségi helyszíneket gömpanorámaképeken is felfedezhetik az érdeklődők az alábbi linken:

http://www.germany.travel/de/staedte-kultur/unesco-welterbe/unesco-welterben.html


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.