Az utasforgalom 6%-os növekményét kizárólag az egynapos utazók adták. Az előző év azonos időszakához képest 12%-kal nőtt az egy napra hazánkba látogatók száma. Az 1–3 napra látogatók száma 1, a négy vagy annál több napra látogatóké15%-kal csökkent. A külföldi látogatók által hazánkban eltöltött összes idő az első kilenc hónapban 2005 azonos időszakához képest 3%-kal, 77 millió napra emelkedett. Rövidült az egy napnál hosszabb tartózkodások összes időtartama: a több napra látogatók közül az 1–3 napra érkezők eltöltött ideje összesen 3,6%-kal csökkent, a négy vagy több napra látogatók által eltöltött idő lényegében nem változott. Az egy napra hazánkba látogatók fele átutazik hazánkon. A szomszédos országok közül túlnyomórészt Románia, valamint Szerbia és Montenegró állampolgárai voltak a legfőbb tranzitutazók. Az egy napra kirándulók többsége Szlovákiából, Ausztriából és Romániából érkezett. A turisztikai céllal érkezők aránya az időszakban 17% volt, a hosszabb ideig tartózkodók esetében lényegesen meghatározóbb volt a szabadidős (69%) és az üzleti cél (13%). A külföldiek által leglátogatottabb turisztikai régióik Budapest, a Balaton és a Nyugat-Dunántúl voltak, Budapest kiugró arányban vezet a többi régióhoz képest. A külföldi látogatók által 726 milliárd, ezen belül a turisztikai célból utazóktól 523 milliárd forintos bevétel keletkezett.
Ezidő alatt a magyar lakosság 12,8 millió alkalommal utazott külföldre, utazásaik 61%-a egynapos, 39%-uk többnapos utazás volt. 2005 azonos időszakához képest 5 százalékkal csökkent az egynapos utazások száma, a többnapos látogatások esetében nagyobb, 11%-os visszaesést tapasztaltak, ezért nagyobb volt az arányeltolódás az egynapos utazások javára. Az egynapos utazások 35%-ának volt turisztikai motivációja, a többnapos utazásoknál – 85%-kal – ezek alkották a túlnyomó többséget. A lakosság 45 millió napot töltött el külföldön, ennek 17%-át egy-, 83%-át többnapos látogatásokon. A többnapos utazásoknál a lakosság külföldi átlagos tartózkodási ideje 7,5 nap volt. A magyar utazók 422 milliárd forintot költöttek utazásaik során. A lakosság külföldi kiadásai – a forint gyengülésével is összefüggésben – 2006 első három negyedévében 12%-kal csökkentek. A külföldi látogatók 5%-kal többet költöttek. Az utasforgalmi szolgáltatások egyenlege mindezek következtében 2006 első 9 hónapjában közel másfélszeresre növekedett.
Nemzetközi utazások az év első kilenc hónapjában
A KSH legfrisebb adatai szerint 2006 első kilenc hónapjában 29,7 millió külföldi látogató érkezett hazánkba, közülük 12 millió kiránduló és 11 millió tranzitutas volt.
Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.