Az utasforgalom 6%-os növekményét kizárólag az egynapos utazók adták. Az előző év azonos időszakához képest 12%-kal nőtt az egy napra hazánkba látogatók száma. Az 1–3 napra látogatók száma 1, a négy vagy annál több napra látogatóké15%-kal csökkent. A külföldi látogatók által hazánkban eltöltött összes idő az első kilenc hónapban 2005 azonos időszakához képest 3%-kal, 77 millió napra emelkedett. Rövidült az egy napnál hosszabb tartózkodások összes időtartama: a több napra látogatók közül az 1–3 napra érkezők eltöltött ideje összesen 3,6%-kal csökkent, a négy vagy több napra látogatók által eltöltött idő lényegében nem változott. Az egy napra hazánkba látogatók fele átutazik hazánkon. A szomszédos országok közül túlnyomórészt Románia, valamint Szerbia és Montenegró állampolgárai voltak a legfőbb tranzitutazók. Az egy napra kirándulók többsége Szlovákiából, Ausztriából és Romániából érkezett. A turisztikai céllal érkezők aránya az időszakban 17% volt, a hosszabb ideig tartózkodók esetében lényegesen meghatározóbb volt a szabadidős (69%) és az üzleti cél (13%). A külföldiek által leglátogatottabb turisztikai régióik Budapest, a Balaton és a Nyugat-Dunántúl voltak, Budapest kiugró arányban vezet a többi régióhoz képest. A külföldi látogatók által 726 milliárd, ezen belül a turisztikai célból utazóktól 523 milliárd forintos bevétel keletkezett.
Ezidő alatt a magyar lakosság 12,8 millió alkalommal utazott külföldre, utazásaik 61%-a egynapos, 39%-uk többnapos utazás volt. 2005 azonos időszakához képest 5 százalékkal csökkent az egynapos utazások száma, a többnapos látogatások esetében nagyobb, 11%-os visszaesést tapasztaltak, ezért nagyobb volt az arányeltolódás az egynapos utazások javára. Az egynapos utazások 35%-ának volt turisztikai motivációja, a többnapos utazásoknál – 85%-kal – ezek alkották a túlnyomó többséget. A lakosság 45 millió napot töltött el külföldön, ennek 17%-át egy-, 83%-át többnapos látogatásokon. A többnapos utazásoknál a lakosság külföldi átlagos tartózkodási ideje 7,5 nap volt. A magyar utazók 422 milliárd forintot költöttek utazásaik során. A lakosság külföldi kiadásai – a forint gyengülésével is összefüggésben – 2006 első három negyedévében 12%-kal csökkentek. A külföldi látogatók 5%-kal többet költöttek. Az utasforgalmi szolgáltatások egyenlege mindezek következtében 2006 első 9 hónapjában közel másfélszeresre növekedett.
Nemzetközi utazások az év első kilenc hónapjában
A KSH legfrisebb adatai szerint 2006 első kilenc hónapjában 29,7 millió külföldi látogató érkezett hazánkba, közülük 12 millió kiránduló és 11 millió tranzitutas volt.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.