Nincs még vége a nyárnak!

Péntektől három napon át a WestEnd City Center tetőkertjén mutatkozik be Magyarország turisztikai kínálata. A III. Főszezon belföldi turisztikai kiállítás családi programokkal és akciókkal csalogatja a közönséget.

A Főszezon kiállítás legfontosabb szakmai partnere ezúttal is a Magyar Turizmus Zrt., a rendezvényen Magyarország valamennyi turisztikai régiója képviselteti magát. – A Főszezon kiállítás az egyetlen, kifejezetten a belföldi turisztikai kínálat népszerűsítését célzó rendezvény Magyarországon, így nagymértékben hozzájárul a Magyar Turizmus Zrt. által kitűzött célok eléréséhez – emelte ki Dr. Róna Iván, a nemzeti turisztikai marketingszervezet vezérigazgatója. – A belföldi turizmus Magyarországon egyre jelentősebb szerepet tölt be: míg 1991-ben a kereskedelmi és magánszálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák 35 százaléka származott a belföldi vendégektől, 2007-re ez az arány elérte az 52 százalékot. A belföldi turizmus a tavalyi évben tovább erősödött: több mint négymillió vendég (+2,8 százalék) csaknem tízmillió vendégéjszakát (+0,1 százalék) töltött távol otthonától a belföldi utazásai során. Róna Iván hangsúlyozta: a Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy a belföldi turizmus aránya elérje az Európai Unió 60 százalékos átlagát.

Ujhelyi István, a Nemzeti Turisztikai Bizottság elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a belföldi turizmus fellendülésében jelentős szerepet játszanak a minőségi fejlesztések. Most is számos komoly beruházás folyik, európai uniós támogatással például a nyíregyházi Vadasparkban, Szegeden az Aquapolisban, illetve Bikalon az Élménybirtok területén. 217 attrakciófejlesztési és 116 szálláshely-fejlesztési projekt fut jelenleg, közel 300 milliárd forintos beruházási értékkel.

A kiállításon főszerephez jut 2010 hazai kulturális fővárosa, Pécs, ahol 2010-ben több száz színvonalas esemény várja majd a látogatókat. Ruzsa Csaba, a Pécs 2010 Menedzsment Központ ügyvezető igazgatója elmondta, hogy nagyszabású szilveszteri mulatsággal veszi kezdetét a jövő évi programsorozat, amelynek konkrétumait október közepén tárják a nyilvánosság elé.

A kiállításon a Budapest-Közép-Dunavidék Regionális Marketing Igazgatósága két standon is képviselteti magát társkiállítóival. Az érdeklődők standjukon hozzájuthatnak többek között a Kulturális Örökség Budapesten és környékén és a Budapest-Közép-Dunavidék kistérségei kiadványokhoz, de megtalálható náluk az Oktatási és Kulturális Minisztérium által készített Kincs, ami van című művészeti témájú kiadvány is, melyet más csatornákon is terjeszt a BKD RMI.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.