Növekvő tranzitforgalom, kevesebb külföldre utazó magyar turista

A KSH legfrissebb gyorsjelentése szerint 2006-ban 38,3 millió külföldi látogató érkezett hazánkba, akik összesen 100 millió napot töltöttek el nálunk. 8%-kal csökkent a több napra látogatók száma, az általuk itt töltött összes idő azonban 4%-kal nőtt.

11%-kal nőtt viszont 2005-höz képest az egy napra Magyarországra látogatók száma, akiknek 49%-a jellemzően átutazik hazánkon. A tranzitutazók közel fele Romániából, valamint Szerbia és Montenegróból jött. Az egy napra beutazók (kirándulók) többsége Szlovákiából (36%), Ausztriából (25%) és Romániából (16%) érkezett. A turisztikai céllal érkezők aránya 17%, közel egytizedük üzleti céllal tartózkodott Magyarországon. Az egynapos utazók között kiemelkedő a vásárlók aránya (24%), a hosszabb ideig hazánkban tartózkodók esetében a szabadidős (68%) és az üzleti cél (13%) lényegesen meghatározóbb. Az 1-3 napra Magyarországra látogatók 41%-a Budapesten fordult meg. A négy- vagy többnapos látogatások esetében Budapest 36%-kal, a Nyugat-Dunántúl és a Balaton 22-23%-kal jelentős vonzerővel bír. Az összes látogató több mint 75%-a ezt a három régiót kereste fel. A külföldi látogatók 958 milliárd forintot költöttek el hazánkban, a bevételek 25%-a az egynapos látogatásokból származott. A több napra ide látogatók 717 milliárd forint értékben vettek igénybe turisztikai és egyéb szolgáltatásokat. Kiadásaik 66%-a a szabadidős utakhoz, 20%-a pedig az üzleti utakhoz kötődött. 2006-ban a magyar állampolgárok 17 millió alkalommal utaztak külföldre. Az egynapos utazások száma 2, míg a többnapos látogatások száma 14%-kal csökkent. Az egynapos utazások 47%-a vásárlási, 33%-a turisztikai céllal történt. A többnapos utazások alig több mint 2%-a vásárlási, 85%-a turisztikai jellegű volt. A lakosság 61 millió napot töltött el külföldön, ennek 17%-át egy-, 83%-át többnapos látogatásokon. A többnapos utazásoknál a lakosság külföldi átlagos tartózkodási ideje 8,4 nap volt. 2006-ban a külföldre látogatók csaknem 558 milliárd forintot költöttek el utazásaikhoz kapcsolódóan. Az utasforgalmi egyenleg 400 milliárd forintot tett ki, amiből a turisztikai fogyasztás egyenlege 277 milliárd forint volt. A KSH turizmusra vonatkozó további információi, adatai a www.szamokbanutazunk.hu  honlapon találhatóak.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.