Idén először küldőpiacokra lebontva is elérhető a marketingterv, az egyes országokra vonatkozó részek letölhetők a marketingszervezet honlapjáról. 2009-ben a marketingkommunikáció központi témája a „Kulturális Turizmus Éve” lesz, a belföldi kampány szlogenje jövőre az „Itthon láss csodát!” A kampányév keretén belül az MT Zrt. a szolgáltatókkal együttműködve országszerte, egész évre kínál szálláskedvezményeket 2=3, illetve 3=4 akciókkal, amelyekhez egész évben csatlakozhatnak a szálláshelyek.
Jövőre minden eddiginél erőteljesebb módon igyekeznek a belföldi vidéki lakosságot kulturális eseményekkel a fővárosba csábítani, és megszólítják a jövő utazóinak számító, belföldön könnyen mobilizálható 15-20 év közötti korosztályt.
A jövő év új feladatának ígérkezik az új, nemzetközi színvonalú, vidéki, például Balaton környéki, szegedi és debreceni konferenciahelyszínek piacra segítése. 2009-ben újdonság, hogy a Légi Marketing Alapból nemcsak új járatok nyitására, hanem a meglévők kapacitásaink jobb kihasználására is felhasználhatók lesznek források.
Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója a hétfői sajtótájékoztatón elmondta, hogy január 1-jétől egy TDM koordinációs részleg is működik majd a Zrt. keretei között azzal a céllal, hogy segítse munkájukban a most születő turisztikai desztináció menedzsment szervezeteket, és részt vegyen informatikai rendszerük kiépítésében.