Országos Tourinform találkozó a Balatonnál

A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében évente kétszer rendezik meg az országos Tourinform találkozót közel 130 Tourinform iroda vezetőinek. Az idei első alkalommal május 7-én Siófokon, a Hotel Azúr**** szállodában tartott szakmai konferencián találkoztak a Tourinform-irodák vezetői, majd május 8-án tanulmányúton vehettek részt Tihanyban és Balatonfüreden. Az eseményen a résztvevők naprakész információkat szerezhettek a turizmus jelenlegi helyzetéről, és lehetőségük nyílt szakmai tapasztalataikat megosztani egymással. 

A rendezvényen Boldizsár Péter, a Hotel Azúr**** igazgatója, Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Démuth Pál, Siófok alpolgármestere köszöntötte a résztvevőket. A továbbiakban Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója adta át a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint gratuláltak az Év Tourinformátora díj 2012. évi ezüstérmeseinek, Reider Ernőnének Győrből, és Tóthné Hajdú Mártának Gyöngyösről.

A Magyar Turizmus Zrt. részéről Halassy Emőke, a társaság kutatási csoportjának megbízott irodavezetője adott tájékoztatást a 2012 nyarán lezajlott kutatásról, és a magyarok utazási szokásairól beszélt. Benkő Krisztina, a Magyar Turizmus Zrt. balatoni regionális marketing igazgatóságának mb. igazgatója a régió turizmusának jellemzőit ismertette. Dr. Bocsi Andrea, az MT Zrt. Hálózati Koordinációs Irodájának vezetője a Tourinform-hálózatról adott tájékoztatást, valamint a társaság Virágos Magyarországért és Magyar Turizmus Minőségi Díj elnevezésű projektjeit ismertette.

A program további részében Hoffmann Henrik elnök mutatta be a Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület tevékenységét, dr. Glózik Klára, a Tourinform Szövetség alelnöke adott rövid helyzetelemzést a szövetségről, majd Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója tartott érdekes előadást a vallási turizmusról. Ezt követően Sándor Piroska, a balatonfüredi iroda vezetője, Nagyné Horváth Klára, a balatonföldvári Tourinform vezetője és Baranyainé Máté Marietta, a tihanyi Tourinform vezetője mutatta be irodája működését, és tartott kedvcsinálót a másnapi tanulmányúthoz. A találkozó további részében kötetlen szakmai eszmecserére került sor.

A találkozó második napján a résztvevők Tihany és Balatonfüred nevezetességeit tekintették meg.

A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak. 2012-ben több mint 2 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.