A rendezvényen Nyúl Erika, a MÜPA ügyfélkapcsolati igazgatója és Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója köszöntötte a résztvevőket. A továbbiakban Horváth Gergely átadta az MT Zrt. elismerését a minősítési rendszerben kitűnő eredményt elért irodák, valamint az 5, 10, 15 és 20 éve nyitva tartó születésnapos irodák vezetői részére. Előadásában a vezérigazgató a nemzeti turisztikai marketingszervezet megújult belföldi marketingtevékenységéről és aktuális kampányairól adott tájékoztatást. A Magyar Turizmus Zrt. a Tourinform Szövetséggel közösen köszöntötte az „Év Tourinformátora” díj ezüstérmeseit, Szabadi Olgát, a Tourinform Lenti irodavezetőjét és Máltesics Norbertet, a Tourinform Pécs munkatársát.
A konferencia meghívott előadója Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetője volt.
A Magyar Turizmus Zrt. részéről Maráczi Gábor, stratégiai és marketingigazgató beszélt a társaság honlapjának megújulásáról, Dr. Bocsi Andrea, az MT Zrt. TDM és Tourinform Koordinációs Irodájának vezetője pedig a Tourinform hálózat racionalizálásának eredményeit ismertette. A program további részében Mayerné Bocska Ágnes, a kaposvári iroda vezetője és Széchy Annamária, a Tourinform Hortobágy vezetője mutatta be irodájuk működését, majd Székely György, a Magyar Turizmus Zrt. észak-európai külképviseletének vezetője ismertette a külképviselet munkáját. A találkozó fórummal zárult, ahol a résztvevőknek lehetőségük nyílt a szakmai tapasztalatcserére.
A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve számukra az idegen környezetben való biztonságérzetet. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2011-ben személyesen közel 2 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.
Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak: közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában. Folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal. Az évente átlagosan közel 2,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, amely a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.
A Tourinform irodák feladatai:
- turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;
- vendégszolgálati iroda a településen, a kistérségben;
- turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;
- naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;
- kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)
A következő országos Tourinform találkozóra 2012 őszén kerül sor.