Simon Péter kifejtette: a Bormarketing Bizottság munkája kapcsán azt várja, hogy gördülékeny és a korábbinál gyorsabb lesz az ügymenet, a forrásfelhasználás pedig hatékonnyá válik, amit érzékelni is lehet majd. Véget ér tehát az elmúlt időszak nehézkes forrásfelhasználása, s remélhetőleg az is, hogy csak rossz hírek voltak a bormarketingről.
A forrásokról szólva elmondta: a rendelkezésre álló források véleménye szerint elegendőek ahhoz, hogy eredményes programokat tudjanak lebonyolítani. Mint mondta, ő személy szerint a technikai lebonyolításért felelős, a stratégia megalkotása a bizottság feladata lesz. Ezt első olvasatban már az első ülésen tárgyalják az elképzelések szerint, és már decemberben szeretnének egy elfogadott koncepciót letenni az asztalra. A koncepció formálódása közben a szöveget az AMC honlapjára is felteszik, hogy annak kapcsán mindenki megfogalmazhassa a véleményét egy társadalmi vita keretében. Jelenleg többféle koncepció töredék forog a szakmai közvélemény körében, mindegyiket megvizsgáljuk majd és amit lehet, hasznosítunk belőle - ígérte az AMC igazgatója.
Tagok
Az új felépítésű Bormarketing Bizottság tagjait Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter nevezte ki borász- és marketing szakemberek közül. A bizottság tagjai: Mészáros Péter marketing szakember, Csutorás Ferenc borász, Geönczeöl Attila marketing szakember, Klément György Zoltán borász, Simon Péter jogász, az AMC igazgatója, Tálas László borász, Csathó Pál marketing szakember, Kampós Jenőné Wisnovszky Grácia marketing szakember, Rigler Zsolt marketing szakember, Marozsán Judit borász, Szepsy István borász, Ács Dóra marketing szakember és Farkas Zoltán marketing szakember.
Pénz
A bizottság munkájával - amellyel az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért - előreláthatóan javul az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Az AMC ugyanis nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal. A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni. (MTI)