Szó esett a szeptemberi, majd az októberi fővárosi zavargások nyomán a turizmusban sorozatosan érződő baljós jelekről (lemondott konferenciák, szállodai szobák stb) is. Idáig több mint 18 ezer vendégéjszaka esett ki a fővárosi házakban a zavargások nyomán, tehát azonnal cselekedni kell. A szakemberek jelezték: novemberben és decemberben újabb jelentős visszaesés, bevétel elmaradás várható. Egységes összefogásra lenne szükség – hangsúlyozták mind a koalíció, mind az ellenzéki oldal politikusai, és mindkét fél jelezte, hogy a szakmai szervezetektől várnak konkrét javaslatokat a kialakult helyzet megoldására, amelyeket támogatnának a maguk eszközeivel. Majd egy másik aktuális, épp a pénteki nap kiderült újabb „bombáról” esett szó : ez a jövő januártól esedékes tévéhasználati díj, amely minden szállodát több milliós váratlan kiadással sújtana. A fórumnak otthont adó visegrádi 170 szobás hotelnek például - hangsúlyozta az esemény házigazdája, Szebeni Zsolt - évi 6 millió forint pluszkiadást eredményez majd. Az ellenzéki oldal képviselői elmondták, számukra az is felháborító, hogy az állam az innen várt mintegy 25 milliárd forintnyi bevételt a Magyar Televíziónak tervezi odaadni, ahelyett, hogy ezt az összeget nemzeti marketingre fordítanák, amelyre a mostani súlyos helyzetben ugyancsak nagy szükség lenne. Ezért, mint mondták, módosító indítványt nyújtanak be a kormánynak. Majd az épp a napokban beterjesztett jövő évi költségvetésről is szó esett, amelynek kapcsán Pál Béla, az Országgyűlés Sport és Turisztikai Bizottságának alelnöke elmondta: 2007-ben előreláthatólag ugyanakkora összeg jut a turizmusnak, mint amennyit 2006-ban kapott az ágazat. A Magyar Turizmus Zrt, valamint a RIB-ek is megkapják az ez évi összeget, valamint folytatódhat a műemlékgyógyfürdő fejlesztés felújítási pályázatok útján.
Pro és kontra a szakmai fórumon
Szokásos évadzáró szakmai fórumát tartotta november 3-án a Thermal Hotel Visegrádban a Turizmus Kft., ahol az Országgyűlés Sport és Turisztikai Bizottságának koalíciós, valamint ellenzéki politikusokból álló tagjai válaszoltak az előzőleg, írásban benyújtott kérdésekre.
Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.