Itt a lista a világ leglátogatottabb úti céljairól

A MasterCard listát készített a világ legkedveltebb úti céljairól, mely szerint 2013-ban várhatóan Bangkok lesz a legkedveltebb város az utazók körében. Mögötte mindössze huszonötezer látogatóval lemaradva második a tavalyi listát vezető brit főváros, London. Ezt követően sorrendben Párizs, Szingapúr és New York következik.

A felmérés szerint Budapest 2012-ben 2,3 millió látogatót fogadott, akik összesen 1,3 milliárd dollárt hagytak a hazai üzletekben, éttermekben és szállásadóknál. A magyar főváros ezzel az eredménnyel a 18. helyet foglalja el Európa leglátogatottabb városai rangsorában, ennél Közép-Európában csak Bécs és Prága kapott magasabb pontszámot.

A világ többi kontinensével összevetve is jól szerepelt Budapest: 132-ből a 46. helyezést érte el.

Az idei év egyik kiemelkedő trendje az ázsiai-csendes-óceáni régió növekvő népszerűsége: a rangsorolt 132 városból 32 ebben a térségben található. Bangkokot Szingapúr, Kuala Lumpur, Hong Kong, Szöul, Sanghaj és Tokió követi a régiós listán.

„Az ázsiai csendes-óceáni térség kiemelkedő szereplése jól tükrözi a fejlődő országok előretörését, és az erőviszonyok kiegyenlítődését a globális szintéren.” – mondta Ann Cairns, a MasterCard nemzetközi piacokért felelős elnöke. „Mindebben természetesen szerepet játszik az elektronikus fizetés terjedése is, amely egyre több szereplő számára nyitja meg a globális kereskedelemben való részvétel lehetőségét.”

A húsz legkedveltebb úti cél között megtalálhatók a MasterCard „Felbecsülhetetlen Városok” programjának helyszínei, úgymint London, Párizs, Szingapúr, New York és a szintén a programhoz tartozó Los Angeles, mely a 20. helyet foglalja el.

„Bangkok nagy lendületet kapott a tavalyi évhez képest, így szerezte meg az első helyet a listán, amely nem csak Ázsia számára nagy eredmény, de azt is jelzi, hogy a világ déli városai is nagyobb jelentőséget kapnak. A trendnek köszönhetően Afrika nagy része, Ázsia és Dél-Amerika is mindinkább előtérbe kerül” – mondta Dr. Yuwa Hedrick-Wong, a MasterCard gazdasági elemzője és a felmérés készítője.

Áttekintés régiók szerint:

- Az erőviszonyok kiegyenlítődését az ázsiai-csendes-óceáni térség előretörése tükrözi. Bangkok a legtöbb pontszámot elért ázsiai város, emellett a régiót még 32 város képviseli a listán. A légi közlekedésben leggyorsabb fejlődést mutató majd mind a 12 város - Moszkva kivételével - Isztambultól keletre és délre található.

- London idén is első helyezést ért el a beutazó külföldiek számát tekintve Európában, a várost Párizs, Isztambul, Barcelona és Milánó követi. Isztambul növekedési üteme olyan intenzív, hogy 2016-ra várhatóan megelőzi majd Párizst. A légi közlekedésben leggyorsabban fejlődő európai város a világszerte 17. helyen rangsorolt Berlin. 

- Dél-Amerikában a korábbi évekhez képest nem változott az első tíz helyezett, a régió legjobbja továbbra is Mexikóváros. Ám ez korántsem jelent stagnálást, hiszen az első öt város tekintetében jelentős növekedés figyelhető meg. A felmérés szerint Lima népszerűsége emelkedik a leggyorsabban Dél-Amerikában, közvetlenül Sao Paulo előtt. Ha az idei trend folytatódik, Sao Paulo 2017-re megelőzheti Mexikóvárost és Buenos Airest, Lima pedig 2018-ra ugyancsak megelőzheti az argentin fővárost.

- Ha Isztambul Európa emelkedő csillaga, Dubai a török főváros méltó párja a közel-keleti és afrikai régióban, amely hatalmas különbséggel tartja előnyét az idei évben is. A nemzetközi látogatószámban legnagyobb növekedést elérő város Abu Dhabi, amely 2016-ra várhatóan megelőzi Lagost és felzárkózik Johannesburg mellé.

- Észak-Amerikában New York továbbra is őrzi vezető helyét, Los Angeles és Miami előtt. Az összesítésben Toronto a 4. helyet foglalja el, a légi közlekedés tekintetében pedig ez utóbbi a leggyorsabban fejlődő észak-amerikai város.

 

A MasterCard utazási célpontjait vizsgáló kutatása a városokat nemzetközi látogatóik és a látogatók költései szerint rangsorolja, valamint összeállítja a 2013-ra vonatkozó előrejelzést. A kutatás nem a MasterCard kártyatranzakciók adatain alapul.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.