Rég volt ilyen jó sajtóvisszhangja Magyarországnak Ausztriában

Mint arról korábban hírt adtunk 2013. május 16. és 18. között az ’Auf nach Ungarn/Fel Magyarországra’ szlogen jegyében, háromnapos kulturális- és turisztikai fesztivál keretében rendezték meg az elmúlt évtizedek legnagyobb volumenű, egyben legkoncentráltabb Magyarország-bemutatkozását a felső-ausztriai Linzben. 

A Magyar Turizmus Zrt. idei kiemelt projektjeként megvalósult nagyrendezvényre Magyarországról több mint 300 kézműves, borász, turisztikai szolgáltató, gasztronómiai vendéglátó, mezőgazdasági termelő, hungarikumok előállítói, előadóművészek, valamint zenei- és tánccsoport érkezett, hogy minden aspektusból bemutassák hazánk kulturális-, turisztikai- és gasztronómiai kincseit. A rendezvény turisztikai hatását éves szinten legalább 10-12 ezer pótlólagos vendégéjszakára becsüli az MT Zrt. ausztriai képviselete, ami közvetlenül félmilliárd forint addicionális keresletet indukál a hazai turizmusgazdaságban.

Az első gyorsértékelések szerint a másfél éves előkészítő munkával és példa nélküli partneri összefogással megvalósult nagyrendezvény kommunikációs szempontból már biztosan átütő sikerként könyvelhető el: egy hét alatt, – minden várakozást felülmúlva – közel 500 ezer euró, azaz mintegy 150 millió forintnak megfelelő hírértéket generált az osztrák sajtóban. A rendezvényt megelőző héttől kezdve az elmúlt vasárnapig közvetlenül 35 komoly TV-, print-, rádió és on-line megjelenést generált az ausztriai médiában a ’Fel Magyarországra’ nagyrendezvény, kivétel nélkül pozitívan beszámolva a linzi magyar megjelenésről. Az ORF május 16-ai esti híradója közel háromperces összefoglalót készített az eseményről. Ausztria legolvasottabb napilapja, a Felső-Ausztriában 930 ezer példányban terjesztett Kronen Zeitung a rendezvényhez kötődően 8 lapszámában 14 oldalban (!) foglalkozott Magyarországgal mint a gazdag kulturális- és turisztikai értékeit büszkén prezentáló szomszédos országgal, amely számtalan baráti szállal kötődik Ausztriához. A stratégiai médiapartnereken kívül az OÖ Nachrichten, a Medianet, az Österreich, és a Bezirks Rundschau is több kolumnás, pozitív hangvételű összeállításban számolt be a linzi „magyar parádéról.”

A Magyarországról szóló Ausztriai híradásokból, a turisztikai és kézműves standok kínálatából, továbbá a Balassi Intézet által szervezett színpadi programokból, valamint a fiatal magyar borászok által kínált borok zamatából egyaránt nagyon jól átjött az üzenet, miszerint hazánk a tradícióira büszke, ugyanakkor különleges egyediséget ígérő nemzet modern arculatával mutatkozott be. A rendezvény három napja alatt 350 ezer látogató kereste fel a magyar standokat, s szereztek első kézből kedvező benyomásokat a minőségi magyar termékekről, gasztronómiai és turisztikai kínálatunkról. „Sikerült hazákat minden érzékszerv számára felfogható és élvezhető módon prezentálnunk, amelynek komoly imázsformáló hatása van. Eddig is szerettek minket Felső-Ausztriában, de ezentúl még inkább szeretettel gondolnak hazánkra, s elismerően nyilatkoznak szolgáltatásainkról és termékeinkről” – foglalta össze a háromnapos bemutatkozás tapasztalatait Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője. A hírverésről a stratégiai médiapartnereken kívül a Linzben elhelyezett több ezer plakát, valamint a 140 ezer példányban készült színes újságmelléklet is gondoskodott. „Linz belvárosa egy egész hétre ’magyar felségterületté’ változott, ahol több kilométer hosszan húzódtak a magyar kínálatot bemutató bódék és piros-fehér-zöld attrakciók sora” - nyilatkozta a sajtónak Werner Prödl, a Linz City Ring ügyvezetője.

A Magyar Turizmus Zrt. idei kiemelt projektjeként, a Linz város és Ausztria legjelentősebb bevásárlózónáját összefogó Linz City Ring (LCR) partnersége alapján, Felső-Ausztria tartományi parlamentjének támogatásával, valamint az ausztriai magyar képviseletek (nagykövetség, Balassi Intézet – Collegium Hungaricum, MT Zrt.), továbbá a linzi tiszteletbeli konzulátus és kulturális egyesület együttműködésében, illetve a Népművészeti Egyesületek Szövetségének operatív és szakmai közreműködésével megvalósult nagyszabású szabadtéri Magyarország-prezentációhoz folyamatos kulturális- és turisztikai kísérőrendezvények is társultak. Felvonult hét turisztikai régió a teljes kínálatával, valamint zenei kultúránk a modern feldolgozású hagyományos népzenétől a jazz-funk-blues irányzatig, minden aspektusból terítékre került a közel másfél-tucat színpadi előadás során. A koncerteket többek között Lajkó Félix, Harcsa Veronika, a Dűvő Együttes és a Daniel Speer Brass Együttes neve fémjelezte.

Felső-Ausztria meghatározó utazásszervezői, a Kastler Reisen és a Sabtours, valamint az ÖBB Rail Tours ugyancsak kitelepültek magyarországi turisztikai ajánlataikkal, hogy a hazánk iránti fokozott érdeklődés rögtön utazásra váltható legyen. A magyar turisztikai régiókra jellemző kézműves termékek mellett feltűntek a turisztikai ajánlatok is, amelyek az osztrák partnereken keresztül foglalhatóak voltak. Ez a koncepció bevált, már az első napokban érezhetően nőtt az érdeklődés és a magyarországi szállásfoglalások száma a kitelepült utazási irodákban. Tekintettel arra, hogy Felső-Ausztria az egyik legstabilabb – gazdaságilag és fizetőképes kereslet szempontjából rendkívül gazdag – tartománya Ausztriának, a magyar turisztikai kínálat bemutatása rendkívül fontos, ezért az MT Zrt. stratégiai céljai közé tartozik a tartományban való jelenlét folyamatos biztosítása. Az osztrákok utazási kedve élénk, felmérések szerint a felnőtt lakosság több mint 70%-a továbbra is potenciális turistának tekinthető. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot 'fizetnek be' a hazai költségvetésbe. A mostani linzi magyar napok turisztikai hatását éves szinten legalább 10-12 ezer pótlólagos vendégéjszakára becsüli az MT Zrt. ausztriai képviselete, ami közvetlenül félmilliárd forint addicionális keresletet indukál a hazai turizmusgazdaságban.

A három nap során látványos tánc, Rubik-kocka, népművészeti és zenei produkciók tették még változatosabbá az ORF hullámhosszán is az élő bejelentkezéseket, míg a Hungaricum-falu és a Tulipános Népi Játékpark kitelepülésével kicsik és nagyok egyaránt közel kerültek Magyarországhoz, a magyar kultúrához és a magyaros formavilághoz. A SZIGET Fesztivál nyári programjait nyereményjátékon keresztül több ezer látogató ismerhette meg, s a médiapartnerek közvetítésével számos, Magyarországra szóló turisztikai nyereményt is kisorsoltak.

A két Európai Kulturális Főváros, Linz és Pécs ismét randevút adott egymásnak, önálló pavilonban mutatkozott be a Zsolnay Kulturális Negyed, s Pécs-fotókiállítás nyílt a linzi városházán. Balázs Ekker sztárvendég és a linzi magyar kulturális egyesület közreműködésével Csárdás-flashmob táncoltatta meg a város lakosságát, így mindenki számára maradandó és inspiráló élményt nyújtott az egyedülálló linzi magyar bemutatkozás. Emese Hunyady, magyar származású osztrák olimpiai bajnok, az MT Zrt. ausztriai turizmus-mozgalmának „nagyköveteként” ugyancsak megtisztelte a rendezvényt, további jelentős médiaérdeklődést vonzva.

A magyar nagykövetség a felső-ausztriai politikai- és gazdasági élet meghatározó szereplői számára fogadást és üzleti fórumot szervezett az Auf nach Ungarn programsorozat keretében.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.