Részben megválaszolt kérdés a bizottság előtt

Az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottsága legutóbbi ülésén az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turisztikai szakállamtitkára, Kovács Miklós ismertette a turizmus tavalyi eredményeit, versenytársainkkal való összehasonlításban.

Az államtitkár kifejtette, hogy a vendégéjszakák számának tavalyi 1 százalékos növekedésével Európa középmezőnyéhez tartozunk, körülbelül ugyanannyi ország van, ahol ennél nagyobb, illetve ennél kisebb volt a növekedés. Az idei prognózis: 21 millió vendégéjszaka a 2007-es 19,9 millió után. Kovács Miklós kiemelte, hogy ezek előzetes adatok, és a végleges számok magasabbak lesznek. A beszámoló után több képviselő is jelezte, hogy részletesebb összehasonlításra lenne szükség legfőbb versenytársainkkal, hogy egyértelműen el lehessen dönteni, hogyan is állunk a nemzetközi versenyben.

Hadházy Sándor képviselő hozzászólásában kiemelte, hogy 2007-ben a szállodák jövedelmezősége csökkent az áfaemelés áthúzódó hatása, az erős forint és a növekvő bér- és energiaköltségek miatt. A kis- és középvállalkozások pozíciói is romlottak, a helyi rendezvények száma csökkent. Felhívta a figyelmet, hogy a világon a turizmus átlagosan 3-5%-kal fejlődik. Elismerte, hogy sikeres volt a Magyar Turizmus Zrt. téli reklámkampánya. Megkérdezte, hogyan teljesültek a tavaly kitűzött célok: sikerült-e erősíteni pozícióinkat a fontosabb küldőpiacokon. Almásy Kornél alelnök szerint nem kellene ódákat zengeni az eredményekről, mivel főleg a belföldi forgalom erősödésének köszönhetőek az eredmények, ez pedig főleg az üdülési csekk hatása. Utána kellene nézni, a sok bevétel mellett mennyi kiadást és bevételkiesést jelent ez az állam számára. Kérte, hogy derüljön ki, euróban számolva hogyan alakultak a turisztikai bevételek az elmúlt tíz év során.

Lasztovicza Jenő a bizottság alelnöke kijelentette, hogy a szállodák nem dicsérik a tavalyi évet, és a német, osztrák és brit piacokról való visszaesés oka a forráskivonás az állami turizmusmarketingből. Kérte a szakállamtitkárságot, készítsen konkrét összehasonlítást a legfőbb versenytársainkkal. Nem tudjuk, előnyben vagyunk-e Ausztriával vagy Csehországgal való összehasonlításban? Pál Béla alelnök arra is kíváncsi lenne, versenytársaink mekkora összeget költenek marketingre. Kiemelte, a bizottság lobbizásának eredménye volt, hogy kétszer ötszázmillió forint plusztámogatást sikerült kiharcolni a Magyar Turizmus Zrt. részére, ennek első felét a Winter Invasion kampányra lehetett fordítani.

Hadházy Sándor felvetette, hogy az üdülési csekkrendszer pozitív irányban torzítja a piacot, Pál Béla emlékeztette képviselőtársát, hogy annak idején a turisztikai bizottság egyhangúlag támogatta annak bevezetését.

Nagy Jenő képviselő gyakorló szállodásként reagált az ellenzéki hozzászóláshoz: „Nem merünk semminek örülni. Pedig igenis jó év volt a tavalyi.” Hozzátette, hogy az ő szállodájában 100 millió forintos bevétel származik az üdülési csekkekből.

Kovács Miklós válaszában kiemelte, hogy egy hét múlva jelennek meg a regionális turisztikai pályázatok, utalt a KPMG korábbi felmérésre, amely szerint egyértelműen pozitív az üdülési csekkek szaldója.

Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy tavaly nyár elején fogadta el az igazgatóság a Zrt. új külpiaci stratégiáját, amelynek lényege az volt, hogy négy piacra koncentrálják az erőforrásokat. Németországban sikerült elérni a forgalom visszaesésének lassulását, Nagy-Britanniából az év utolsó hónapjaiban az új légi járatok beindulásával látványosan újra növekedésnek indult a forgalom, akárcsak Oroszországból és Izraelből. Áprilistól újra lesz turisztikai képviseletünk Izraelben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.