Rohamot okozott a rossz idő a Balatonnál

A balatoni borozótulajdonosok, a hévízi vendéglátók, sőt a környék meleg vizes fürdőit üzemeltetők sem panaszkodnak a meglehetősen gyengére sikerült első iskolaszünet utáni hétvégére, a viharos szél és a szakadó eső vendégek ezreit űzte el a partról.

"Kizárólag az időjárás volt az oka annak, hogy a mintegy 450, kifejezetten a hétvégére bejelentkezett vendég közül több mint száz meg sem érkezett, közel 80 pedig idő előtt távozott" - mondta Komáromi Tamás, a Balaton északi és a déli partján is szálláshely-értékesítéssel foglalkozó Sió 95 Utazásszervező Kft. marketingvezetője. Több tucat vendéget csak úgy sikerült maradásra bírni, hogy jelentős árengedménnyel különböző balatonfüredi, badacsonyi, keszthelyi és hévízi programokat kínáltak számukra. Komáromi hozzátette, sajnos azoknál a vendégeknél is több mint tízszázalékos volt a "lemorzsolódás", akik egy-, illetve kéthetes turnusra érkeztek volna.

Szomorú vasárnapként aposztrofálta a hétvégét Cselők Ferenc, az északi parton több kempinget is működtető Fortuna Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója. Közel háromszáz vendéget várt, ám ebből alig kétszázan érkeztek meg, s vasárnap dél körül már csak százan voltak, dacára annak, hogy az egyik táborhelyen immár fedett meleg vizes medencék és bowlingpályák is vannak.

Gyér forgalomról és a kempingekből távozó vendégekről számoltak be az SCD Holding Zrt.-nél is. Ugyanakkor hozzátették, sokkal jobb volt a helyzet azokon a szálláshelyen, ahol az elmúlt időszak fejlesztéseinek köszönhetően már különböző programokat is kínálnak. Másként élték meg az esős, szeles napokat a dél-balatoni borút pincetulajdonosai, nem beszélve a Balaton-felvidéki vendéglősökről. Mati Péter, a Mati pincészet tulajdonosa szerint szombat délután már leültetni sem tudták a vendégeket, s a forgalmuk minden korábbi rekordot megdöntött. Olyan hordókat is csapra vertek, amelyekkel még vártak volna.

Szombaton és vasárnap nagyjából annyi bort és zsíros kenyeret adtak el, mint egész évben. Salamon János szigligeti bortermelő sem emlékszik arra, hogy valaha ekkora forgalmat hozott volna egy hétvége alatt a vállalkozása. A csalódott, úszógumival és törölközővel "felszerelt" turisták a hét végén valósággal megostromolták a pincészetet. Voltak, akik csak azt kérték, hadd húzódjanak be az eső elől, aztán éjfélkor három demizsonnal jókedvűen távoztak.

A hévízi üzlettulajdonosok szerint ezen az esős hétvégén a köztéri szobrokat is el lehetett volna adni. Csákabonyi Bálint, aki ajándékboltot üzemeltet a gyógyfürdőjéről híres városban, lapunknak nyilatkozva elmondta, olyan évek óta elfekvő portéka is gazdára talált a hétvégén, amit a főszezon előtt ki akart vonni a forgalomból. Az üzletet évek óta egyedül működteti, ám szombat délután a családot is riadóztatni kellett, mert nem győzte a kiszolgálást. (Napi Gazdaság)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.