Ronald McDonald, a gyorsétteremlánc sárga-piros figurája régóta támadások kereszttüzében áll: számos egészséges életmódért küzdő szervezet szerint egészségtelen ételek fogyasztására buzdítja a gyerekeket, több szervezet egyenesen azt követeli, hogy teljesen távolítsák el Ronaldot.
„Ronald nem megy sehová, sőt az a célom, hogy még jobban előtérbe helyezzük”- mondta azonban Kevin Newell, a McDonald’s globális márkavezetője a brit Marketing Magazine-nek. Newell szerint a bohóc sosem promotált konkrétan ételeket, szóval a vele kapcsolatos kritika megalapozatlan.
A döntés valószínűleg újra feltüzeli majd az egészséges életmódért küzdő szervezeteket. Tavaly 550 orvos írt nyílt levelet a cégnek, önkorlátozást kérve attól a gyermekek egészsége érdekében – szerintük például a Happy Mealeket, amelyek mellé ingyenjáték jár, be kellene tiltani.
A McDonald's szerint azonban Ronald figurája egyenesen a gyermekek egészségét támogatja. Newell elmondta, hogy a bohóc a jövőben az „aktív életstílusra” fogja bátorítani a gyerekeket.
Ronald McDonald először 1963-ban tűnt fel egy tévéreklámban. Utoljára 2004-ben szerepelt egy brit hirdetésben, de promóciós megjelenései azóta is voltak, például új éttermek megnyitása alkalmából, legutóbb a cég olimpiai kitelepülésén jelent meg egy eseményen. (forrás: Marketing Magazine/Kreatív Online)