Utóbbiak aránya szignifikánsan gyorsabban fog nőni, mint a teljes piac, amely a legjobb esetben is csak 3 százalékos bővülést várhat. Az USA-val ellentétben Európában egyelőre gyors ütemben nő az online piac, de nem egyformán a különböző országokban.
A PhoCusWright Inc. nevű kutatóintézet tanulmányában azt vizsgálta, mekkora lesz a növekedés üteme a külpiacokon. Lássuk!
Spanyolország: az ország megmarad a leggyorsabban növekvő európai online piacnak, mivel hotelágatzata és vasútja is elmozdult az offline irányból. Az online utazási penetráció a 2007-es 17 százalékról 2010-re a várakozások szerint 26 százalékra nő, ami az európai átlag fölött lesz.
Olaszország: az olasz utazási piac növekedése is meghaladja az európai átlagot. 2010-re a jelenlegi szerény 12 százalékról legalább 18 százalékosra nő a penetráció. Érdekes, hogy az ország online foglalásainak felét a fapadosoknak köszönheti.
Franciaország: ez a második legnagyobb online piac Európában (az Egyesült Királyság mögött). Itt az online foglalások aránya 2008-ban 16 százalékos volt, ami 7,3 milliárd eurót jelentett. Ebben komoly része van az Air France/KLM-nek és a vasútnak, az SCF-nek. 2010-re további növekedés várható, mert a szállodák is egyre növekvő mértékben koncentrálnak az online-ra.
Németország: több, mint minden ötödik német már ma is online foglal. Ezek száma várhatóan növekedni fog a következő években. A PhoCusWright szerint az arányuk várhatóan megközelíti a 33 százalékot, a piac pedig 48,2 milliárd eurós lesz 2010-re. A legnagyobb növekedést – az előző évhez képest 60 százalékosat! – a szállodai szegmens éri el.
Skandinávia: a régió egyike a leggyorsabban növekvő online piacoknak. Mivel már 2007-ben 4,9 milliárd eurót tett ki az online foglalások aránya, Skandinávia a várakozások szerint 2010-ben „átugorja a szakadékot”, azaz a penetráció nagyobb lesz 50 százaléknál. Ezzel a második helyre kerül Európában.
Egyesült Királyság: a legnagyobb európai online piac –több, mint kétszer akkora, mint a német vagy a francia - tovább nő 2010-ben. Addigra a teljes európai internete piacnak több, mint a harmada származik majd innen.