Spanyolországban és Olaszországban nő leggyorsabban az online utazási piac

2008 végén 246 milliárd eurós szabadidős utazási piac 29 százalékát tették ki az online foglalások.

Utóbbiak aránya szignifikánsan gyorsabban fog nőni, mint a teljes piac, amely a legjobb esetben is csak 3 százalékos bővülést várhat. Az USA-val ellentétben Európában egyelőre gyors ütemben nő az online piac, de nem egyformán a különböző országokban.

A PhoCusWright Inc. nevű kutatóintézet tanulmányában azt vizsgálta, mekkora lesz a növekedés üteme a külpiacokon. Lássuk!

Spanyolország: az ország megmarad a leggyorsabban növekvő európai online piacnak, mivel hotelágatzata és vasútja is elmozdult az offline irányból. Az online utazási penetráció a 2007-es 17 százalékról 2010-re a várakozások szerint 26 százalékra nő, ami az európai átlag fölött lesz.

Olaszország: az olasz utazási piac növekedése is meghaladja az európai átlagot. 2010-re a jelenlegi szerény 12 százalékról legalább 18 százalékosra nő a penetráció. Érdekes, hogy az ország online foglalásainak felét a fapadosoknak köszönheti.

Franciaország: ez a második legnagyobb online piac Európában (az Egyesült Királyság mögött). Itt az online foglalások aránya 2008-ban 16 százalékos volt, ami 7,3 milliárd eurót jelentett. Ebben komoly része van az Air France/KLM-nek és a vasútnak, az SCF-nek. 2010-re további növekedés várható, mert a szállodák is egyre növekvő mértékben koncentrálnak az online-ra.

Németország: több, mint minden ötödik német már ma is online foglal. Ezek száma várhatóan növekedni fog a következő években. A PhoCusWright szerint az arányuk várhatóan megközelíti a 33 százalékot, a piac pedig 48,2 milliárd eurós lesz 2010-re. A legnagyobb növekedést – az előző évhez képest 60 százalékosat! – a szállodai szegmens éri el.

Skandinávia: a régió egyike a leggyorsabban növekvő online piacoknak. Mivel már 2007-ben 4,9 milliárd eurót tett ki az online foglalások aránya, Skandinávia a várakozások szerint 2010-ben „átugorja a szakadékot”, azaz a penetráció nagyobb lesz 50 százaléknál. Ezzel a második helyre kerül Európában.

Egyesült Királyság: a legnagyobb európai online piac –több, mint kétszer akkora, mint a német vagy a francia - tovább nő 2010-ben. Addigra a teljes európai internete piacnak több, mint a harmada származik majd innen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.