Sir Stelios Haji-Ioannou, az EasyJet alapítója a cég londoni főhadiszállásának földszintjén indítja el easyFoodstore névre keresztelt vállalkozása első, kísérleti boltját, amellyel azt akarja bizonyítani, hogy le lehet nyomi az árversenyben az európai áruházláncpiac két nagy német diszkontcégét. Haji-Ioannou a nemrégiben kialakult élelmiszerbankok sikerét látva jutott arra a következtetésre, hogy van piaci rés az Aldi és a Lidl árai alatt, amit ki lehet használni.
Mint ismeretes, az élelmiszerbankok hálózata egy jótékonysági szervezet, amely cégektől, magánszemélyektől és az áruházláncok eladatlan készleteiből összeszedett élelmiszer-adományokat oszt szét pénzzavarba került embereknek. A rendszert aktivisták működtetik. Az easyFoodstore a tervek szerint nem márkás csomagolt és konzerv élelmiszerekre koncentrálna, amelyeket alkalmi áron kínálna. Az értékesített termékkör korlátozott lenne az új bolthálózatban. Újabb boltjai - az alacsony ingatlanárakat kihasználva - a tervek szerint jövőre nyílnának meg. A brit élelmiszerpiac az elmúlt időszakban szélsőségesen megosztottnak bizonyult: a legdrágább és a legolcsóbb áruházláncoknak ment jól.
Forrás: Napi Gazdaság