Horváth Gergely, az MT vezérigazgatója a budapesti Széchenyi Fürdőben tartott rendezvényen elmondta: az idén már hetedik alkalommal rendezik meg a BWI-t, s bíznak abban, hogy a promóciónak köszönhetően az elmúlt években tapasztalt 10-15 százalékos vendégforgalom növekedést az idén alapnak lehet tekinteni. Az október végén kezdődő, közel 1 millió eurós téli kampány költségeinek döntő részét az MT fizeti. A tavalyi BWI kampány minden korábbinál sikeresebb volt, több mint 79 ezer - az előző évinél 11 százalékkal több - vendégéjszakát generált a programhoz csatlakozó fővárosi hotelekben.
A megállapodás jegyében az MT és a BGYH egyezteti egészségturisztikai stratégiai terveit, közös marketingkommunikációs akciókat szervez, prezentációkat tartanak, szakmai és média-tanulmányutakat szerveznek és közösen igyekeznek egészségturisztikai témájú nemzetközi szakmai rendezvényeket Magyarországra csábítani. Az MT továbbá megjelenési lehetőséget biztosít a BGYH számára külföldi szakmai kiállításokon és workshopokon.
A Budapest téli vendégforgalmát élénkítő marketingakció - a 2=3 és 3=4 szállodai kedvezmény mellett - idén is ingyenes fürdőlátogatást kínál a vendégek részére, és a Széchenyi, Gellért valamint Rudas fürdő mellett az idén bekapcsolódik a programba a Lukács is. Szőke László, a BGYH vezérigazgatója hangsúlyozta: szeretnék elérni, hogy a budapesti gyógyfürdők visszanyerjék régi fényüket, s Budapest Európa fürdőfővárosa legyen, ezt a célt szolgálja a mostani megállapodás is.
A BWI-hez az elmúlt években több mint 50 szálloda csatlakozott, amelyek az ingyen éjszakák mellett anyagilag is hozzájárulnak a programhoz - ismertette Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, hozzátéve: a promóció nemcsak a hotelek forgalmát növeli, hanem Budapestet is népszerűsíti a világban.
Rövid kihagyás után az idén újra bekerült a BWI ajánlatába a Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) is, amelynek időtartamába húsvét is beleesik, így Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont igazgatója szerint turisztikailag igen kedvező időben lesz és szép, emelkedett események szervezésére kínál lehetőséget.
Baán László, a Szépművészeti Múzeum igazgatója az október végén nyíló Cézanne-kiállítást emelte ki kínálatukból. Ez szerinte a világ legvonzóbb kiállítása lesz ebben az időszakban; 100 művet állítanak ki - ebből 40 festmény, a többi rajz és akvarell -, köztük a világ legdrágább képeiből kettőt, amelyek együttes értéke 500 millió dollárra rúg. (MTI)
Stratégiai megállapodást kötött az MT Zrt. a budapesti gyógyfürdőkkel
(MTI) - Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Turizmus (MT) Zrt. és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. - a Budapest Winter Invitation (BWI) kiemelt partnere - a magyarországi egészségturizmus és a budapesti vendégforgalom bővítése céljából; az erről szóló megállapodást szerdán írták alá a társaságok vezetői a 2012/2013. évi BWI kampányt előkészítő szakmai és sajtótájékoztatón.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.